ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهپیمایی فضایی
علمی

ناسا ویدیوهای خیره‌کننده‌ای از راهپیمایی فضایی فضانوردان بر فراز زمین منتشر کرد [تماشا کنید]

فضانوردان ناسا اخیرا راهپیمایی فضایی موفقی داشته‌اند که در طول آن ویدیوهای جذابی از فضا به اشتراک گذاشته شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

دو فضانورد روسی اخیرا راهپیمایی فضایی (Spacewalk) موفقی را در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تجربه کردند. ماموریت آن‌ها به مدت 7 ساعت و 47 دقیقه ادامه پیدا کرد و در طول آن ویدیوهای فوق‌العاده به اشتراک گذاشته شده که علاوه بر حضور در فضا، سیاره زمین را در عظمت و شکل کروی خود نشان می‌دهد.

این هشتمین فعالیت خارج از ایستگاه فضایی در سال جاری محسوب می‌شود که توسط «اولگ آرتمیف» و «دنیس ماتویف»، فضانوردان سازمان فضایی فدرال روسیه انجام شده است. همچنین تقریبا سه هفته قبل، این دو راهپیمایی فضایی دیگری را نیز تجربه کرده بودند که افت ولتاژ باتری آرتمیف، باعث نیمه تمام شدن آن ماموریت شد.

راهپیمایی فضایی

خوشبختانه، در طول ماجراجویی جدید آن‌ها چنین مشکلاتی اتفاق نیفتاد و طبق گزارش ناسا، آرتمیف و ماتویف توانستند تمام کارهایی که قصد داشتند را با موفقیت انجام دهند:

«آرتمیف و ماتویف اهداف اصلی خود را تکمیل کردند که شامل جابجایی یک پنل کنترل خارجی از یک منطقه عملیاتی به منطقه دیگر برای بازوی رباتیک اروپایی و آزمایش یک مکانسیم سفت‌و‌سخت روی بازو می‌شود که برای ساده‌سازی دریافت محموله‌ها استفاده می‌شود.»

راهپیمایی فضایی آن‌ها به صورت زنده در کانال یوتیوب ناسا همراه با گزارش صوتی پخش شد تا مخاطبان از فعالیت‌های فضانوردان در خارج از ایستگاه فضایی اطلاع پیدا کنند.

ویدیوهای شگفت‌انگیز از راهپیمایی فضایی فضانوردان

ناسا همچنین ویدیوهایی را در توییتر منتشر کرده است. از جمله ویدیو زیر که منظره‌ای از کره زمین را در فاصله 402 کیلومتری نشان می‌دهد:

ویدیو زیر نیز آرتمیف و ماتویف را در حال انجام فعالیت‌های خود در خارج از ایستگاه فضایی نشان می‌دهد و بازوی رباتیک اروپایی نیز در آن دیده می‌شود:

در ویدیوی زیر نیز شاهد فضانوردان روسی هستیم که در حال گسترش جرثقیل باری Strela از ماژول Zarya به ماژول Poisk هستند:

هرچند فضانوردان راهپیمایی فضایی خود را با دقت بسیار زیادی باید انجام دهند، اما زمانی که ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت حدود 28 هزار کیلومتر در ساعت در حال چرخش است، از تغییر منظره زمین نیز شگفت‌زده خواهند شد. با وجود چنین سرعتی، ساکنان ایستگاه فضایی هر 24 ساعت، 16 طلوع و غروب خورشید را تجربه می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی