ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قایق برقی
علمی

قدرتمندترین قایق برقی جهان با سرعت 175 کیلومتر در ساعت، رکوردشکنی کرد [تماشا کنید]

یک قایق برقی با نام V32 Vision Marine که به منظور ارائه حداکثر قدرت ممکن ساخته شده است، با گذشت از محدوده سرعت 161 کیلومتر بر ساعت، رکورد جهانی جدیدی را در این زمینه به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

یک قایق برقی با نام V32 Vision Marine که به منظور ارائه حداکثر قدرت ممکن ساخته شده، با گذشت از محدوده سرعت 161 کیلومتر بر ساعت، رکورد جهانی جدیدی را در این زمینه به ثبت رساند.

سال گذشته شرکت Vision Marine با معرفی یک موتور قایق‌رانی تمام الکتریکی به نام E-Motion 180E، به دنبال ارائه روشی بی‌سر‌و‌صداتر و بدون کاهش انرژی به علاقه‌مندان قایق‌سواری بود. این محصول 180 اسب بخاری که به عنوان قوی‌ترین قایق برقی جهان شناخته می‌شود، توانایی تولید 390 نیوتن متر گشتاور را دارد و با هدف ساخت قدرتمندترین قایق برقی جهان، به سرعت توسط شرکت Hellkat Powerboats مستقر در میامی خریداری شد.

قایق برقی

قایق دوبدنه (Catamaran) V32 محصول این همکاری است که یک بازآفرینی تمام بر‌قی از قایق عریض 9.8 متری Fulgura 1 Super-Sport شرکت Hellkat محسوب می‌شود. با این حال، بدنه این قایق جدید به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند یک جفت موتور E-motion 180E را در بخش پشتی خود جای دهد.

رکوردشکنی قایق برقی

در رویداد خیریه مسابقه قایق‌های موتوری که اخیرا در دریاچه اوزارکس مستقر در آمریکا برگزار شد، V32 با رسیدن به حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت قبلی مربوط به قایق‌های بر‌قی با سرعت 142.6 کیلومتر بر ساعت را پشت سر گذاشت؛ رکوردی که سال 2018 توسط قا‌یق Jaguar Vector Racing به دست آمده بود.

ویدیوی زیر رکوردشکنی قایق برقی Vision Marine V32 را نشان می‌دهد و همچنین می‌توانید تجربه‌ای واقعیت مجازی و 360 درجه از آن را در یوتیوب مشاهده کنید:

«شان تورنت»، راننده مسابقه قایق‌های موتوری در این رابطه توضیح می‌دهد: «این تجربه شگفت‌انگیزی است تا مرز چیزهایی که مردم فکر می‌کنند غیرممکن است را کنار بزنیم. در دو روز گذشته، ما ثابت کرده‌ایم که محدودیت‌های مربوط به پیشرانه الکتریکی فقط در ذهن کسانی است که Vision Marine و پروژه ما را دنبال نکرده‌اند. با این نتیجه، آن‌ها دیگر نمی‌توانند وانمود کنند که ما دیگر در این مرحله قرار نداریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی