ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش 43 درصدی هزینه تعویض باتری آیفون 14 نسبت به نسل‌های قبل

اپل هزینه تعویض باتری آیفون 14 را نسبت به آیفون 13 به صورت چشمگیری افزایش داده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

اپل ظاهرا هزینه تعویض باتری سری آیفون 14 را نسبت به نسل قبلی افزایش داده. در حالی که هزینه تعویض باتری سری آیفون 13 برابر 69 دلار است، برای نسل جدید این هزینه با افزایش 43 درصدی به 99 دلار رسیده است.

کاربرانی که تمایل دارند گوشی آیفون خود را به مدت چند سال استفاده کنند، باید بدانند که با افزایش 43 درصدی قیمت باتری روبرو هستند. به نظر می‌رسد اپل این افزایش قیمت را برای تمامی مدل‌های آیفون 14 معمولی و پرو اعمال می‌کند. در نظر داشته باشید که باتری نسل جدید آیفون ظرفیت بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد. بنابراین این افزایش چندان دور از انتظار نبود. اما آنچه ممکن است برای برخی از کاربران سوال برانگیز باشد آن است که علت این افزایش قیمت چیست؟

قیمت تعویض باتری آیفون 14

تعویض باتری در آیفون 14 رقمی معادل 30 دلار بیشتر از مدل‌های قبلی برای کاربران هزینه خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد آیفون SE‌ از این قائده مستثنی است و قیمت تعویض باتری آن همان 49 دلار است.

اپل هنوز ظرفیت باتری مدل‌های سری آیفون ۱۴ را اعلام نکرده، اما به صورت سربسته ادعا می‌کند که نسل جدید آیفو، بیشترین طول عمر باتری را در بین تمامی مدل‌های آیفون اپل به خود اختصاص می‌دهند.

داده‌های مربوط به وب‌سایت Chemtrec نشان می‌دهند که ظرفیت باتری آیفون 14 برابر با 12.68 وات ساعت است. این در حالی است که همین وب‌سایت ظرفیت باتری آیفون 13 را 12.41 وات ساعت ذکر کرده است. به نظر می رسد ظرفیت باتری نسخه پرو مکس آیفون 14 نیز برحسب وات ساعت برابر با 16.75 وات ساعت است.

اپل هنوز در مورد این اطلاعات اظهارنظری نکرده است. در نظر داشته باشید کاربرانی که آیفون 14 خریداری کرده یا قصد خرید آن را دارند، بی‌شک به این سرعت نگران تعویض باتری دستگاه خود نخواهند بود.

همچنین باید اضافه کرد اپل تنها زمانی باتری گوشی کاربران را با سرویس AppleCare جایگزین می‌کند که کمتر از 80 درصد ظرفیت اصلی خود را داشته باشد. باتری‌های آیفون بر اساس تبلیغات اپل، قادر به حفظ 80 درصد ظرفیت اولیه خود پس از 500 چرخه شارژ کامل هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی