ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژ آیفون
تکنولوژی

iOS 16 به قابلیت Clean Energy Charging مجهز می‌شود؛ تلاشی برای کاهش رد پای کربنی اپل

اپل می‌گوید به‌زودی قابلیتی را به iOS 16 اضافه می‌کند که برای شارژ آیفون با انرژی پاک در شبکه برق به کار می‌رود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

سیستم عامل iOS 16 برای همه کاربران در دسترس قرار گرفت، اما هنوز خیلی از ویژگی‌های جدید این نسخه به دست عموم نرسیده است. یکی از این ویژگی‌ها Clean Energy Charging نام دارد که قرار است در آینده با آپدیتی به iOS 16 اضافه شود. در ادامه مطلب با کارکرد این قابلیت آشنا می‌شویم.

بر اساس اطلاعاتی که در گزارش مطبوعاتی وب‌سایت اپل آمده، Clean Energy Charging می‌خواهد با بهینه‌سازی زمان شارژ آیفون و استفاده بیشتر از مواقعی که شبکه از منابع انرژی پاک استفاده می‌کند، رد پای کربنی تلفن‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها را کاهش دهد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره چگونگی کارکرد این قابلیت در دسترس نیست. ولی بر اساس توضیحات اپل، به نظر می‌رسد که iOS 16 شارژ آیفون را به زمانی موکول می‌کند که شبکه برق تحت فشار کمتری است و از ظرفیت انرژی پاک بالاتری بهره می‌برد. این قابلیت در شرایطی معرفی شده که نگرانی‌هایی درباره وضعیت ظرفیت شبکه برق در ایالت‌هایی مثل تگزاس و کالیفرنیا در آمریکا وجود دارد.

شارژ سبز آیفون

قابلیت‌های بهینه برای شارژ آیفون

Clean Energy Charging یکی از چندین قابلیت بهینه‌سازی شارژ است که در چند سال اخیر به آیفون و iOS اضافه شده است. موبایل اپل قابلیت دیگری به نام Optimized Battery Charging هم دارد که طراحی شده تا طول عمر باتری شما را بهتر کند. این قابلیت زمان باقی ماندن دستگاه به شارژر در حالت شارژ کامل را کاهش می‌دهد.

اپل در پست جدید خود همچنین اعلام کرده که iCloud Shared Photo Library در دنباله سال عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند منتظر قابلیت‌های دیگری مثل Live Activities و Apple Pay Later هم باشند. در مجموع این رویه که برخی قابلیت‌ها با فاصله زمانی به سیستم عامل‌های اپل اضافه شوند، بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است.

این شرکت دیروز نسخه نهایی iOS 16 را در اختیار عموم کاربران قرار داد ولی در مطلبی به اطلاع شما رساندیم که چه ویژگی‌هایی در این نسخه غایب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی