ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مریخ نورد ناسا تصویر جالب دیگری ثبت کرد: این بار گربه‌ پرشین چاق در حال استراحت

تصویرگرفته شده از صخره سنگی در مریخ شباهت زیادی به یک گربه پرشین چاق دارد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۳:۳۰

مریخ نورد ناسا، تصویری از یک صخره به ثبت رسانده که شباهت زیادی به گربه‌ پرشین چاق در حال استراحت دارد. این تصویر برای علاقه‌مندان به گربه‌ها می‌تواند هیجان انگیز باشد.

افرادی که گربه‌ها را دوست دارند می‌دانند که این حیوانات دوست داشتنی، موقع استراحت کردن پاهای خود را به زیر بدنشان می‌برند و دم خود را پنهان می‌کنند. حالا مریخ نورد ناسا از صخره‌ای در این سیاره تصویربرداری کرده که شبیه یک گربه بزرگ در حال استراحت است. این صخره سنگی با ترکیب ظاهری بامزه‌ای که دارد توجه علاقه‌مندان به گربه‌ها را به خود جلب کرده است. اسم این صخره فعلا Cat Loaf Rock گذاشته شده است.

صخره سنگی روی مریخ شبیه گربه‌ای در حال استراحت

مریخ نورد استقامت یا همان Perseverance  این تصویر را از طریق یکی از دوربین‌های خودش که روی بدنه‌اش نصب شده است، به ثبت رسانده است. صخره سنگی در دهانه جیزرو مریخ قرار دارد.

ناسا با دریافت تصویر از استقامت آن را به صورت آنلاین منتشر کرد و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد.

گفتنی است این تصویر در تاریخ 8 سپتامبر به ثبت رسیده است و ناسا آن را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته است.

زاویه گرفتن عکس به گونه‌ای است که گوش‌های نوک تیز گربه را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین بدن بزرگ گربه در حالت استراحت به خوبی در تصویر دیده می‌شود. وقتی همین صخره از زاویه دیگری تصویربرداری شود شاید شبیه سایر سنگ‌های مریخ باشد ولی از این زاویه شبیه گربه ایرانی چاقی است که استراحت می‌‌کند.

پیشتر نیز مریخ نورد ناسا در مسیر اکتشافی خود با صخره‌ای سنگی روبرو شده بود. تخته سنگ به شکل عجیب و جالبی شبیه ایموجی «پو» بود که البته برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند این صخره شبیه بلوط فسیل‌شده، لاک پشتی که لباس خواب پوشیده و مدفوع است. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی