ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چندین شیء پرنده ناشناس (UFO) در آسمان اوکراین مشاهده شدند

محققان اوکراین می‌گویند دو دسته اشیاء پرنده ناشناس یا UFO را در آسمان مشاهده کرده‌اند که نمی‌توانند با علم توضیحی برای آن‌ها ارائه کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

رصدخانه نجومی اصلی آکادمی ملی علوم اوکراین می‌گوید آسمان شهر کی‌یف پر از اشیاء پرنده ناشناس یا یوفو (UFO) شده است. منجمان ظاهرا دوجین شی‌ء ناشناخته را در آسمان دیده‌اند که نمی‌توان به‌صورت علمی توضیحی برای آن‌ها ارائه کرد.

گزارشی که به‌تازگی به‌صورت پیش‌چاپ در پایگاه داده arXiv منتشر شده و هنوز به همتاداوری نرسیده است، به توصیف گام‌های اخیر منجمان اوکراینی برای رصد اشیایی پرداخته که در طول روز با سرعت بالا و قابلیت مشاهده‌پذیری پایین در آسمان اوکراین و شهرهای نزدیک آن حرکت می‌کنند.

محققان می‌گویند با استفاده از دو دوربین کالیبره‌ شده در دو ایستگاه هواشناسی در کی‌یف و ویناریفکا، در فاصله 120 کیلومتری جنوب پایتخت، چندین اشیاء پرنده را دیده‌اند که به لحاظ علمی نمی‌توان آن‌ها را به عنوان پدیده‌های شناخته‌شده‌ طبیعی معرفی کرد. سازمان‌های دولتی به این اشیاء UAP یا «پدیده هوایی ناشناخته» می‌گویند. تصویر بالای مطلب تزئینی است اما تصویر زیر مشاهدات محققان را نشان می‌دهد.

بررسی UFO ها در آسمان اوکراین

UFO در آسمان اوکراین؛ توضیحی وجود ندارد

پژوهشگران می‌گویند: «ما تعداد زیادی شیء را مشاهده کردیم که ماهیتشان نامشخص بود. همه جا آن‌ها را می‌بینیم.» دانشمندان مشاهدات خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: «کیهانی» و «شبحی». طبق گزارش‌ها، دسته اول اشیایی نورانی هستند که از زمینه آسمان روشن‌ترند. این اشیاء با اسامی پرندگان مثل عقاب و شاهین نام‌گذاری شده‌اند و افزون بر پرواز گروهی، پرواز تکی هم داشته‌اند.

در آن سو، اشیاء شبحی تیره هستند و معمولا به‌طور کامل سیاه به نظر می‌رسند، انگار که تمام نور وارد بر خود را جذب می‌کنند. محققان با مقایسه مشاهدات این دو رصدخانه تخمین زده‌اند که شبح‌ها عرضی بین 3 تا 12 متر داشته باشند و با حداکثر سرعت 53 هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. گفتنی است که سرعت یک موشک بالستیک قاره‌پیما حداکثر 24 هزار کیلومتر بر ساعت است.

محققان گمانه‌زنی نکرده‌اند که این یوفوها می‌توانند واقعا چه چیزی باشند، ولی با توجه به گزارش سال 2021 دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا (ODNI)، محتمل است که حداقل برخی از این پرنده‌ها فناوری‌های چین، روسیه و دیگر کشورها باشند.

از آن‌جایی که جنگ میان روسیه و اوکراین هنوز ادامه دارد، ممکن است مسکو برخی از این اشیاء را برای جاسوسی و کسب اطلاعات از مواضع اوکراین ارسال کرده باشد. اگرچه فعلا اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست، اما محققان می‌گویند آکادمی ملی علوم اوکراین برای مشارکت بیشتر در ادامه این تحقیقات ابراز علاقه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jamalFeetmaster
    jamalFeetmaster | ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

    پرچم روسیه بالاس

    • diman
      diman | ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

      بله در جنایت و آدمکشی.

      • Alternative
        Alternative | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

        اون مگه آمریکا نبود

مطالب پیشنهادی