ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶
خودرو

احتمال واردات سوزوکی دیزایر برای رقابت با پژو ۲۰۶

در آیین‌نامه واردات خودرو، دو سقف قیمت ۱۰ و ۲۰ هزار یورویی برای خودروهای خارجی لحاظ شده است.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

در آیین‌نامه واردات خودرو، دو سقف قیمت ۱۰ و ۲۰ هزار یورویی برای خودروهای خارجی لحاظ شده است. ولی با توجه به کمبود خودروهای اقتصادی در بازار ایران، تمرکز دولت بیشتر روی ورود خودروهای ارزان‌قیمت معطوف شده است. در همین راستا، سوزوکی دیزایر می‌تواند به عنوان جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶ وارد بازار کشور شود.

دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶

بر اساس گزارش‌های قبلی، بسیاری از محصولات وارداتی مربوط به برندهای فرانسوی به احتمال زیاد از مبدأ هندوستان وارد ایران شوند. اما ژاپنی‌ها نیز شرکت‌های تابعه خود را در هندوستان دارند که ماروتی یکی از آن‌ها است. خودروی دیزایر محصولی از این خودروساز هندی است که جزو محصولات ارزان‌قیمت به حساب می‌آید. به عقیده بسیاری افراد، ماروتی سوزوکی دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶ در بازار کشور خواهد بود.

دیزایر (Dzire) یک سدان جمع‌وجور است که در سال ۲۰۲۲ توانست به یکی از پرفروش‌ترین سدان های شهری در بازارهای جهانی تبدیل شود. این ماشین در واقع نسخه بهبودیافته سوزوکی سوئیفت است که از لحاظ مصرف سوخت، هزینه نگهداری و ایمنی بهتر از سوئیفت عمل کرده و آسایش بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶

دیزایر از یک موتور ۱.۲ لیتری استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۹۰ اسب بخار  و ۱۱۳ نیوتن متر می‌رسد. قدرت موتور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. حداکثر سرعت ماشین حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا ۱۰۰ در مدت زمان ۱۲.۶ ثانیه اتفاق می‌افتد. مصرف سوخت سوزوکی دیزایر در جاده‌های شهری حدود ۵.۳ لیتر و در جاده‌های ترکیبی حدود ۴.۵ لیتر اعلام شده است.

دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶

بد نیست بدانید که چرا سوزوکی دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶ شناخته می‌شود. از لحاظ مشخصات فنی، پژو ۲۰۶ به موتور ۱.۳ لیتری مجهز بوده و قادر به تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور است. شتاب ۲۰۶ در عرض ۱۴.۱ ثانیه از صفر به صد می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین ۶.۴ لیتر است.

این دو ماشین از لحاظ جثه نیز تقریبا هم‌اندازه هستند و فضای داخل کابین مشابهی را برای سرنشینان فراهم می‌آورند. دیزایر هندی در صورت ورود به بازار ایران با قیمتی نزدیک به ۲۰۶ در اختیار رانندگان ایرانی قرار خواهد گرفت.

دیزایر جایگزین بالقوه پژو ۲۰۶

با فرض استفاده از ارز نیمایی، احتساب تعرفه ۲۰ درصد و دلار ۲۷ هزار تومانی و همین‌طور هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و غیره، سوزوکی دیزایر با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان برچسب می‌خورد. این ماشین به راحتی می‌تواند جایگزین پراید، تیبا، پژو ۲۰۶ و سمند شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی