ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بازگشت به گذشته؛ آیا نمایشگرهای دیجیتال بزودی جای خود را به دکمه‌های فیزیکی می‌دهند؟

این روزها خودروسازان به استفاده هر چه بیشتر از نمایشگر‌های دیجیتال بزرگ مدل‌های جدید رو آورده‌اند. برای مثال نسل اخیر ب ام و سری 7 یک نمایشگر 32 اینچی برای سرنشینان ردیف عقب خود دارد. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

این روزها خودروسازان به استفاده هر چه بیشتر از نمایشگر‌های دیجیتال بزرگ در مدل‌های جدید رو آورده‌اند. برای مثال نسل اخیر ب ام و سری 7 یک نمایشگر 31 اینچی 8K برای سرنشینان ردیف عقب خود دارد. نسل هفتم فورد ماستنگ هم که چند روز قبل رونمایی شد، از دو نمایشگر 12.4 و 13.2 اینچی در پشت فرمان خود بهره می‌برد. هر چند استفاده از چنین نمایشگرهای بزرگی فضای مدرن‌تری را پدید می‌آورد، اما برخی منتقدان معتقدند کار کردن با دکمه‌های فیزیکی راحت‌تر و ایمن‌تر است. به نظر می‌رسد نظر این دسته از منتقدان بزودی غالب می‌شود و خودروسازان دوباره به سمت دکمه‌های فیزیکی باز خواهند گشت.

نمایشگرهای دیجیتال

جانی آیو طراح سابق اپل که شهرتی جهانی دارد، چندی قبل در جریان کنفرانس کد Vox Media گفت که وی اصلا طرفدار استفاده از نمایشگرهای دیجیتال در خودروها نیست. وی دلیل این امر را نیاز به کنترل امکانات مختلف با لمس‌های زیاد و متعدد اعلام کرد.

آقای ایو به کابین تسلا اشاره می‌کند. وی حذف دکمه‌های فیزیکی و نصب یک نمایشگر بزرگ را راهکاری مناسب نمی‌داند و می‌گوید روند موجود برخلاف آن چیزی است که تسلا شروع کرد. او در این رابطه اظهار کرده:

«بطور بالقوه، پاندول ممکن است به سمت رابط کاربری و محصولاتی با دخالت فیزیکی بیشتر حرکت کند.»

نمایشگرهای دیجیتال

انتقاد سایر طراحان از نمایشگرهای دیجیتال

آقای آیو تنها طراحی نیست که چنین عقیده‌ای دارد. طراحان سایر برندهای بزرگ خودروسازی نیز در برابر چیره شدن نمایشگرهای دیجیتال لمسی از خود مقاومت نشان می‌دهند. چند هفته قبل تیری متروز، طراح ارشد برند فرانسوی DS نیز در اظهار نظری جالب گفت تلاش تیم او «حذف تمامی نمایشگرها از فضای داخلی» محصولات کمپانی خواهد بود. آقای متروز معتقد است نمایشگرهای دیجیتال جذابیت لازم را ندارند.

ماتیاس یونگ‌هانس مدیر طراحی داخلی ب ام و i نیز با آقای متروز هم‌نظر است. وی ابراز امیدواری می‌کند که خودروسازان بزودی دست از سر سطوح شیشه‌ای مشکی بردارند. کانی بلومه مدیر طراحی داخلی برند سوئدی پولستار هم مدتی قبل اعلام کرد نمایشگرهای دیجیتال به دوران اوج خود رسیده‌اند و به تدریج از محبوبیت آنها کاسته خواهد شد.

نمایشگرهای دیجیتال

ناگفته نماند جانی آیو اخیرا قراردادی با فراری امضا کرده و قرار است تجارب خود را در اختیار این کمپانی ایتالیایی بگذارد. بد نیست بدانید اولین خودروی برقی فراری، با همکاری آقای آیو طراحی خواهد شد. این طراح برجسته ظاهرا به عنوان مشاور در پروژه خودروی اپل نیز مشغول به کار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.Salar
    A.Salar | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    این بده

مطالب پیشنهادی