ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا
اخبار خودرو

تارا برقی رسما معرفی شد؛ استفاده در ناوگان تاکسیرانی در صورت حمایت دولتمردان

علیرغم نبود زیرساخت‌ها و سوبسیدهای لازم برای توسعه فناوری خودروهای برقی، قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو اخیرا از پروژه آینده این شرکت جهت ساخت خودروی تمام برقی تارا خبر داده و وعده داده است که ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

علیرغم نبود زیرساخت‌ها و سوبسیدهای لازم برای توسعه فناوری خودروهای برقی، قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو اخیرا از پروژه آینده این شرکت جهت ساخت خودروی تمام برقی تارا خبر داده و وعده داده است که این این ماشین تا پایان سال جاری به مرحله نهایی تولید خواهد رسید، امروز و طی مراسمی ایران خودرو از نسخه نیمه صنعتی این خودرو رونمایی کرد. خودرویی که به سبب پیمایش 300 کیلومتری، در صورت تامین زیرساخت ها و حمایت دولتمردان، از مشخصات مناسبی برای عرضه در ناوگان تاکسیرانی کشور برخوردار است.

وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا

اکثر خودروسازان بزرگ جهان تیراژ ساخت خودروهای بنزینی را کاهش داده و تمرکز خود را روی ساخت ماشین‌های هیبریدی و تمام برقی گذاشته‌اند. تارا تمام برقی نیز حاصل تلاش سه‌ساله ایران‌خودرو به حساب می‌آید و جزوی از برنامه‌های این شرکت در راستای عرضه محصولات غیرفسیلی و همگام شدن با صنعت خودروسازی جهان است. البته عرضه خودروهای تمام برقی در ایران به شرطی تحقق می‌یابد که زیرساخت‌های مورد نیاز آن‌ها مثل ایستگاه‌های شارژ رسانی در سراسر کشور مهیا شوند.

وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا

تارای تمام برقی از لحاظ کیفیت موتور و گیربکس در سطحی عرضه می‌شود که خریداران حداقل تا شش ماه نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها نداشته باشند. علاوه بر وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا یا همان تارا EV تا پایان سال ۱۴۰۱، ایران‌خودرو از تولید دو محصول کاملا جدید در نیمه اول سال آینده خبر داده است.

وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا

هنوز قیمت نهایی تارای برقی مشخص نیست و بستگی زیادی به نحوه حمایت دولت از این پروژه دارد اما به گفته مدیران ایران خودرو، مصرف انرژی این خودرو عملا نصف نمونه مشابه بنزین سوز است و در صورت تامین حمایت های مالی و ایجاد زیرساخت های لازم، استفاده از تارای برقی در خطوط تاکسی رانی معقول خواهد بود.

قدرت 170 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری موتور، شتاب صفر تا صد کمتر از 9 ثانیه و حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت در کنار قابلیت پیمایش 300 کیلومتری، از جمله ویژگی های تارای برقی ایران خودرو که با همکاری شرکت جتکو ساخته شده است.

وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا

مدیران ایران خودرو، تیراژ اولیه مناسب برای این پروژه را سالانه 5000 دستگاه می دانند، هرچند برای بصرفه شدن این پروژه از نظر اقتصادی، تیراژ بالاتری نیاز خواهد بود، اما مهندسان ارشد جتکو معتقدند که انگیزه اصلی در خصوص تولید این مدل، دستیابی به دانش طراحی و ساخت خودروهای برقی مدرن بوده که ظرف سالهای گذشته حاصل شده است.

وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۲ مهر ۱۴۰۱

    عالیه ، همینو کم‌ داشتیم فقط.

  • Vahid Khalili
    Vahid Khalili | ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    اگر این تارا برقیه پس چرا رادیاتور داره؟ (عکس 3)
    مگه موتورهای برقی خنک سازی نیاز دارند؟

مطالب پیشنهادی