ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادامه تولید مدل‌های تک ساخت توسط بوگاتی؛ سنتی قدیمی به نفع کلکسیونرها

مدیر طراحی مولشایمی‌ها تضمین می‌دهد که انحصار و خاص بودن برند بوگاتی در عصر جدید ادغام با ریمک نیز حفظ خواهد شد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

مدت‌هاست که شایعاتی درباره عرضه همزمان دو مدل از سوی بوگاتی به گوش می‌رسد. این شایعات با توجه به پذیرش احتمال عرضه مدلی غیر از شیرون از سوی مدیران رده‌بالای کمپانی، بعضا تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شده‌اند. البته در این بین مولشایمی‌ها با تردیدهایی نیز مواجه هستند. زیرا آنها معتقدند تولید یک مدل در مقیاسی انبوه‌تر، ممکن است وجهه برند بوگاتی را تنزل دهد.

بوگاتی

شاید همین حفظ اعتبار و وجهه برند است که بوگاتی را از تولید یک خودروی شاسی‌بلند و تماما الکتریکی تا 10 سال آینده منصرف کرده است. اما با وجود همه این مسائل، جانشین شیرون، احتمالا یک برادر کوچکتر خواهد داشت.

آخیم آنشیت (Achim Anscheidt) مدیر طراحی بوگاتی در مصاحبه اخیر خود با نشریه اتوکار انگلستان، در اظهار نظری جالب اعلام کرده تولید یک محصول در مقیاسی انبوه‌تر، با اصول بنیانگذار کمپانی یعنی اتوره بوگاتی در تضاد نیست. البته وی قبول دارد که این امر ممکن است باعث اعتراض مشتریان شیرون یا مدل‌های خاص‌تر و کمیاب‌تر بوگاتی شود.

بوگاتی

بوگاتی و اصلی به نام انحصار

در هر حال مدیر طراحی مولشایمی‌ها تضمین می‌دهد که انحصار و خاص بودن برند بوگاتی در عصر جدید ادغام با ریمک نیز حفظ خواهد شد. او در این رابطه می‌گوید:

«ما همیشه در رابطه با ماهیت مدل دوم یک ایده داشتیم. اما در عین حال گاها این فکر به ذهنمان خطور می‌کرد که آیا ما در حال فروش ارزش برند هستیم؟ با این برند ارزشمند چکار داریم می‌کنیم؟ آیا اقدامی مثل این و فروش آن لوگو به چند عدد، عملی بی‌رحمانه نیست؟»

بوگاتی

آقای آنشیت مخالفتی با یک مدل کاربردی‌تر ندارد. اما وی تاکید می‌کند در این صورت باید ابرخودروی اصلی کمپانی نایاب‌تر و خاص‌تر از هر زمان دیگری باشد تا تعادل ایجاد شود. او در این باره می‌گوید تولید یک مدل روزمره یا دومین خودرو، باید همراه با تعادل باشد تا ریشه‌ها و اصول بوگاتی در تولید خودروهای فوق‌العاده انحصاری نقض نشود. این امر به معنای آنست که اگر در یک سمت تولید در تیراژ بالا مورد توجه قرار بگیرد، برای ایجاد تعادل در سمت دیگر باید بر انحصار بیشتر تمرکز کرد.

بد نیست اشاره کنیم محصولات بوگاتی اکثرا در همان بدو معرفی، بصورت کامل پیش‌فروش می‌شوند. ظرفیت سفارش برای مدل شیرون تکمیل شده و تمامی 99 دستگاه از مدل جدید میسترال و 40 دستگاه از بولاید از قبل به فروش رسیده‌اند. با توجه به شواهد و قرائن در سال‌های پیش رو، بوگاتی آخرین مدل‌های مجهز به موتور 8 لیتری 16 سیلندر را عرضه خواهد کرد.

بوگاتی

شاید بدانید جانشین شیرون دیگر با موتور W16 تولید نخواهد شد. زیرا کمپانی فرانسوی یک پیشرانه هیبریدی با موتور درون‌سوز کوچک‌تر را برای آن تدارک می‌بیند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پیشرانه هیبریدی این شرکت با پیشرانه توئین توربو V8 لامبورگینی ارتباطاتی خواهد داشت و یا از موتور V12 جانشین اونتادور در آن استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی