ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرتمیس 1
علمی

ناسا آزمایش سوخت موشک ماموریت آرتمیس 1 را با موفقیت به پایان رساند

ناسا ممکن است هفته آینده دوباره برای پرتاب ماموریت آرتمیس 1 تلاش کند و حالا آزمایش سوخت راکت آن موفق بوده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵

ناسا ممکن است هفته آینده دوباره برای پرتاب ماموریت آرتمیس 1 تلاش کند، زیرا گفته شده که این سازمان فضایی تمام اهداف مورد نیاز برای موفقیت آمیز بودن آزمایش سوخت موشک خود را با موفقیت انجام داده است. هرچند این نتایج هنوز باید مورد بررسی قرار بگیرند، اما آژانس فضایی می‌تواند سومین تلاش خود برای پرتاب موشک SLS را عرض تنها شش روز آینده انجام دهد؛ ماموریتی که به‌طور رسمی برنامه قمری آرتمیس را آغاز می‌کند.

تاکنون دو بار برای پرتاب آرتمیس 1 تلاش شده که البته هر دو مورد به دلایل مختلفی با شکست مواجه شدند. اولین آزمایش در تاریخ 29 آگوست (7 شهریور) انجام شد که در آن یک سنسور دمای موتور را به اشتباه اندازه‌گیری می‌کرد. آزمایش دوم نیز در 7 سپتامبر (16 شهریور) به دلیل نشت قابل‌توجه هیدروژن با شکست مواجه شد.

موشک SLS از مخلوط اکسیژن و هیدروژن مایع استفاده می‌کند که مورد دوم به دلیل ساختار اتمی کوچکش، تمایل زیادی به نشت دارد.

آرتمیس 1

هرچند مهندسان ناسا در طول آزمایش سوخت جدید با نشت هیدروژن دیگری مواجه شدند، اما تلاش‌های آن‌ها برای عیب‌یابی این مشکل با موفقیت همراه بود و توانستند تا نشت را به «حد مجاز» برسانند. این امر به آن‌ها اجازه داد تا با انجام آزمایش پیش فشار، سطح فشار مخزن هیدروژن مایع را با میزان مورد انتظار در قبل از یک پرتاب واقعی، مطابقت بدهند.

«چارلی بلک ول تامپسون»، مدیر پرتاب آرتمیس 1، در توییتر اعلام کرد که این آزمایش «واقعا خوب» انجام شده و تیم آن‌ها توانسته به تمام اهداف مورد انتظار خود دست پیدا کند. حالا ناسا باید داده‌های این آزمایش را قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام پرتاب سوم که برای 27 سپتامبر (5 مهر) برنامه‌ریزی شده، ارزیابی کند.

در صورت موفقیت آمیز بودن این پرتاب، دوره آرتمیس رسما آغاز خواهد شد که در آن ناسا، به دنبال حضور پایدار در ماه است. همچنین این ماموریت زمینه‌های مورد نیاز برای آرتمیس 2 را فراهم خواهد کرد که در آن فضاپیمای Orion با خدمه خود، در اواخر سال 2024 سفر مشابهی را به ماه انجام خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ALTAS
    ALTAS | ۳۱ شهریور ۱۴۰۱

    الان وقتشه که حمایتتون رو نشون بدید، نه این که برده ی سیستم باشید، سکوت کنید، از ترس به فنا رفتن کسب و کارتون، هیچی نگید، آقایون و خانومای دنیای فناوری، اینترنت که مثل اوکسیژن هست رو بستن. آقا نیما، به این فکر کن که انسان آزاده، لزومن یه بیزینس من نیست‌.

  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۳۱ شهریور ۱۴۰۱

    یه پروژه هزینه بر و کم کاربرد ، بجاش کاوش گر بفرستن با هزینه خیلی خیلی کمتر که میتونه اطلاعات بیشتری نسبت به انسان دریافت کنه

مطالب پیشنهادی