ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای برقی Alice
علمی

اولین هواپیمای مسافری تمام الکتریکی دنیا با موفقیت به پرواز درآمد [تماشا کنید]

شرکت Eviation بالاخره توانست برای اولین بار هواپیمای تمام الکتریکی مسافری خود به نام Alice را بلند کند و روی زمین بنشاند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

اولین هواپیمای مسافری تمام الکتریکی دنیا با نام Alice بالاخره به پرواز درآمد و پس از حدود 8 دقیقه روی زمین نشست. این آزمایش گام مهم دیگری در زمینه به صفر رساندن نشر کربن در پروازهای مسافت متوسط به حساب می‌آید.

شرکت Eviation دیروز صبح ساعت 7:10 به وقت محلی این هواپیما را از فرودگاه بین‌المللی Grant County در ایالت واشنگتن به پرواز درآورد و با رسیدن به ارتفاع 1067 متری دوباره روی زمین فرود آمد. مدیرعامل این شرکت گفت: «ما امروز نسل بعدی هوانوردی را آغاز می‌کنیم. ما با موفقیت اولین پرواز Alice را به آسمان‌ها بردیم. مردم حالا می‌دانند که هوانوردی مقرون به‌صرفه، پاک و پایا با یک هواپیمای تمام الکتریکی چه شکلی است. این دستاورد خارق‌العاده نوآوری در زمینه سفرهای هوایی پایا را رهبری خواهد کرد و در آینده به حمل و نقل مسافر و بار خواهد پرداخت.»

اولین هواپیمای تمام الکتریکی مسافری برای 2026 آماده می‌شود

اگرچه این لحظه واقعا لحظه‌ای مهم در تاریخ هوانوردی است، اما هنوز راه زیادی در پیش است. نباید فراموش کرد که Alice صرفا به عنوان یک نمونه اولیه ثبت شده و هنوز مجوز کامل نگرفته است. Eviation هنوز باید آزمایش‌های زیادی انجام دهد و تاییدیه‌های زیادی از اداره هوانوردی آمریکا دریافت کند. این شرکت امیدوار است تا سال 2026 همه مراحل قانونی لازم را پشت سر بگذارد.

هواپیمای الکتریکی Alice

این هواپیما با 9 صندلی دمی به شکل حرف T دارد و با دو سیستم پیشران می‌تواند تا 463 کیلومتر پرواز کند. Alice قادر به حمل حداکثر 8364 کیلوگرم بار است و حداکثر سرعت حرکت آن به 481 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اگرچه مسافت قابل جابه‌جایی برای این هواپیما نسبتاً کوتاه به نظر می‌رسد، اما Eviation می‌گوید با توجه به هزینه بسیار پایین سفر با Alice، این وسیله نقلیه می‌تواند گزینه جذابی برای مسافرت‌های کوتاه و حمل و نقل بار باشد. افزون بر این، نباید فراموش کنیم که ویژگی اصلی این هواپیما عدم نشر آلودگی‌های کربنی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی