ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاره زهره
علمی

دانشمندان: انسان‌ها پیش از سفر به مریخ، باید به سیاره زهره بروند

گروهی از دانشمندان از ایده حضور در سیاره همسایه زمین حمایت کرده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

گروهی از دانشمندان از ناسا و سایر آژانس‌های فضایی می‌خواهند تا قبل از تلاش برای ارسال انسان‌ها به مریخ، یک ماموریت سرنشین‌دار به سیاره زهره انجام دهند. در حالی که ناسا برنامه‌هایی برای ارسال انسان به مریخ در سال 2030 دارد، برخی دانشمندان معتقدند که بشر باید پیش از سیاره سرخ، به سیاره زهره سفر کند.

دانشمندان اولین بار این پیشنهاد را در کنگره بین المللی فضانوردی سال 2022 مطرح کردند. در پیشنهاد اولیه، «نوام ایزنبرگ»، رئیس مشترک گروه تحلیل اکتشاف زهره دانشگاه جان هاپکینز، از ایده پرواز در نزدیکی سیاره همسایه زمین حمایت کرد. ایزنبرگ می‌گوید که یک ماموریت سرنشین‌دار به سمت زهره باید بر بازدید از مریخ اولویت داشته باشد.

سفر به سیاره زهره؛ همسایه ناشناخته کره زمین

سیاره زهره

ایزنبرگ و دیگر دانشمندان می‌گویند زهره که اغلب از آن به عنوان دوقلوی زمین شناخته می‌شود، تقریبا کاملا ناشناخته است. آن‌ها همچنین توضیح می‌دهند که دلیل خوبی برای این کار وجود دارد، به‌ویژه با توجه به اینکه دمای سطح سیاره زهره به‌طور استاندارد به نزدیکی 482 درجه سانتیگراد می‌رسد. با شروع کاوش در مریخ و مشاهدات جیمز وب، ایزنبرگ و همکارانش بیشتر از هر زمان دیگری برای ماموریت زهره تلاش می‌کنند.

دانشمندان برای تاکید خود بر انجام این ماموریت، توضیح می‌دهند که زهره، نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین سیاره به زمین است که می‌توانیم آن را از نزدیک کاوش کنیم. علاوه بر این، آن‌ها استدلال کرده‌اند که زهره «یک سرزمین شگفت‌انگیز بی پایان» است که از مناظر وسوسه انگیزی تشکیل شده است.

سیاره زهره

ایزنبرگ همچنین به این نکته مهم اشاره دارد که انجام یک ماموریت سرنشین دار به سیاره زهره، باعث می‌شود تا فضاپیما فضانوردان از نیروی گرانشی آن کمک بگیرد که این امر به‌طور بالقوه، زمان سفر به مریخ در آینده را کاهش خواهد داد. با این وجود، یک سفر با خدمه به سیاره زهره می‌تواند به عنوان بخشی از ماموریت ناسا برای حضور در مریخ انجام شود.

در حال حاضر، ناسا سرمایه‌گذاری بسیاری زیادی برای کاوش در مریخ کرده و قصد دارد تا با ماموریت‌های آرتمیس خود به انسان کمک کند تا به ماه و سپس به مریخ و مکان‌های دیگری در آینده سفر کنند. با این وجود، باید دید ناسا و سایر آژانس‌های فضایی به این درخواست چه پاسخی خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • داش غلام
    داش غلام | ۸ مهر ۱۴۰۱

    لطفاً برادران عرب با آقای مترجم به زهره تشریف ببرند، بقیه می‌تونن، سیاره ناهید را بررسی کنند.

مطالب پیشنهادی