ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر بالاخره قابلیت ویرایش توییت‌ها را در اختیار کاربران سرویس بلو قرار داد

قابلیت ویرایش توییت تنها در اختیار مشترکان سرویس توییتر بلو قرار می‌گیرد و عرضه آن فعلا فقط در سه کشور شروع شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

کاربران توییتر سال‌هاست که خواستار اضافه شدن قابلیت ویرایش توییت به این شبکه اجتماعی هستند. حالا سرانجام اعلام شده که مشترکان سرویس توییتر بلو در کانادا، استرالیا و نیوزلند می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند. این ویژگی به‌زودی در سایر کشورها هم در دسترس قرار می‌گیرد.

مشترکان توییتر بلو حالا پس از ارسال توییت تا 30 دقیقه فرصت خواهند داشت تا در صورت نیاز پست‌های خود را ویرایش کنند. البته در همین بازه زمانی هم فقط امکان پنج ویرایش وجود دارد. پس از ویرایش روی توییت‌ها برچسبی قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد آن‌ها آخرین بار چه زمانی ویرایش شده‌اند. اگر روی این برچسب کلیک کنید، می‌توانید تاریخچه کامل ویرایش‌ها را ببینید.

توییتر آوریل امسال بالاخره اعلام کرد که در حال آزمایش قابلیت ویرایش توییت‌هاست. از همان زمان شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد که این قابلیت قرار است تاریخچه ویرایش‌ها را نشان دهد. توییتر در ابتدای ماه سپتامبر اعلام کرد که دکمه ویرایش را ساخته و سرانجام حالا این ویژگی را هرچند محدود، در اختیار کاربران قرار داده است.

دکمه ویرایش توییت

قابلیت ویرایش توییت برای همه توییت‌ها نیست

البته توییتر همچنان عملاً در حال آزمایش کردن این ویژگی است و آن را به عنوان یکی از ویژگی‌های بخش Labs ارائه می‌کند. به‌علاوه، بر اساس اطلاعات صفحه پشتیبانی این شرکت، ظاهراً امکان ویرایش فقط برای توییت‌های اوریجینال و نقل قول‌ها در دسترس است. در نتیجه، بسیاری از توییت‌ها از جمله رشته توییت‌ها، ریپلای‌ها، ری‌توییت‌ها، توییت‌های پین‌شده و Super Follow و پست‌هایی که در اپ‌های شخص ثالث آماده می‌شوند، قابل ویرایش نیستند.

با این حال خوشحالیم که بالاخره شاهد عرضه رسمی این ویژگی هستیم. رویکرد توییتر برای شفاف نگه داشتن پست‌ها در زمان استفاده از دکمه ویرایش منطقی است. حالا حتی خبرگزاری‌ها هم می‌توانند اشتباهات خود را اصلاح کنند و کاربران می‌توانند ببینند که این اشتباهات چه بوده‌اند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ویژگی یک روز در دسترس کاربران عادی این شبکه اجتماعی هم قرار خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی