ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تپسی
تکنولوژی

فاز دوم عرضه سهام تپسی انجام شد: عرضه 260 میلیون سهم به حرفه‌ای‌های بازار سرمایه

پذیره‌نویسی 260 میلیون سهم تپسی در کمتر از 8 دقیقه انجام شد تا یکی از سریع‌ترین پذیره‌نویسی‌های فرابورس لقب گیرد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۷

مرحله دوم عرضه اولیه سهام تپسی صبح امروز آغاز و در کمتر از 8 دقیقه، 260 میلیون سهم این شرکت به فروش رفت. این عرضه اولیه به صورت پذیره‌نویسی انجام شد و توانست یکی از سریع‌ترین پذیره‌نویسی‌های فرابورس لقب گیرد.

تپسی اولین استارتاپ ایرانی است که موفق شد سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کند. حال و دو روز پس از آغاز معاملات سهام این شرکت در فرابورس، فاز دوم عرضه اولیه تپسی انجام شد.

260 میلیون سهم این شرکت معادل 10 درصد از کل سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سهامداران حرفه‌ای و حقوقی واجد شرایط عرضه شد. در حالی که مدت این پذیره‌نویسی عمومی از اول وقت اداری امروز تا پایان وقت اداری 17 آبان ماه بود اما در کمتر از 8 دقیقه این پذیره‌نویسی به پایان رسید و 470 فرد حقیقی و 17 حقوقی خریدار در این عرضه شرکت کردند.

عرضه سهام تپسی

این پذیره‌نویسی با قیمت ثابت 4988 ریال و محدودیت حجمی خرید در هر سفارش معادل 4000 سهم انجام شد.

با احتساب 10 درصد پذیره‌نویسی سهام امروز در واقع 15 درصد از سهام تپسی در فرابورس شناور می‌شود و خریداران و سرمایه‌گذاران واجد شرایط طبق قانون سازمان بورس برای استارتاپ‌ها، می‌توانند سهام این شرکت را معامله کنند.

24 خرداد امسال اولین مرحله عرضه اولیه سهام تپسی صورت گرفت و 47 صندوق واجد شرایط، بیش از 58 میلیون سهم معادل 5 درصد از سهام این شرکت را به قیمت 939 تومان خریداری کردند.

سپس نماد تپسی برای افزایش سرمایه به مدت سه ماه متوقف شد و شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس در تاریخ 6 شهریورماه سال جاری مجمع عمومی فوق‌العاده خود را در خصوص موضوع افزایش سرمایه شرکت برگزار کرد.

طبق تصمیم‌گیری صورت گرفته، سرمایه شرکت با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید، از سرمایه 117 میلیارد تومانی با افزایش 110 درصدی به مبلغ 246 میلیارد تومان ارتقا یافت. پس از این افزایش سرمایه قیمت هر سهم تپسی از 9390ریال به 4988ریال تغییر یافت.

قیمت تپسی

گفتنی است از روز شنبه 16 مهرماه، معامله سهام تپسی در بازار فرابورس آغاز شده است. در حالی که صف خریدهای چند ده میلیونی هر روز برای سهام این شرکت تشکیل می‌شود اما طی این سه روز تا کنون نزدیک به 8 میلیون سهام این شرکت معامله شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی