ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرتمیس
علمی

ناسا تاریخ پرتاب ماموریت آرتمیس 1 را مشخص کرد

پس از چندین تلاش ناموفق، ناسا حالا اعلام کرده که قصد دارد در تاریخ 23 آبان یک بار دیگر برای پرتاب آرتمیس 1 تلاش کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

ناسا تاریخ پرتاب بعدی آرتمیس 1 را تعیین کرد. آژانس فضایی در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) یک بار دیگر تلاش خواهد کرد تا سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول اوریون را در یک سفر بدون خدمه به سمت ماه پرتاب کند.

همانطور که ناسا در بیانیه رسمی خود توضیح می‌دهد، این ماموریت در ساعت 7:37 دقیقه صبح روز 23 آبان انجام خواهد شد و یک ساعت و 9 دقیقه طول خواهد کشید. در صورتی که ناسا به هر دلیلی مجبور شود پرتاب 14 نوامبر را لغو کند، دو پنجره پشتیبان دیگر نیز برای صبح‌های 16 نوامبر (25 آبان) و 19 نوامبر (28 آبان) برنامه‌ریزی شده است.

آماده‌سازی ماموریت آرتمیس 1

ماموریت ناسا

ناسا توضیح می‌دهد که برای آماده‌سازی SLS و Orion تا قبل از برگرداندن آن‌ها به سکوی پرتاب، کارهایی باید انجام شود. در واقع، مهندسان آژانس فضایی، تا زمان پرتاب، آسیب جزئی مربوط به فوم و چوب پنبه سیستم حفاظت حرارتی را تعمیر خواهند کرد. همچنین باتری‌های موشک، محموله‌های ثانویه و سیستم پایان پرواز را جایگزین یا شارژ می‌کنند.

اولین تلاش ناسا در 29 آگوست (7 شهریور) به دلیل مشکلات موتور قبل از نشت سوخت هیدروژن با مشکل مواجه شد تا آژانس فضایی پرتاب را به چند روز بعد موکول کند. با این حال، در اواخر سپتامبر هم این ماموریت با مشکل مواجه شد. به‌تازگی نیز طوفان ایان باعث شد تا سازمان فضایی آمریکا، آرتمیس 1 را از سکوی 39B در مرکز فضایی کندی خارج کند و به ساختمان مونتاژ برگرداند و ماموریت آن با تاخیر دیگری تا اواسط ماه نوامبر روبرو شود.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، آرتمیس 1 می‌تواند در 4 نوامبر (13 آبان) به سکوی پرتاب بازگردد.

آرتمیس 1 قرار است کپسول بدون سرنشین اوریون را به دور مدار ماه بفرستد و به زمین برگرداند. در ادامه ماموریت آرتمیس 2 در سال 2024 و آرتمیس 3 در سال 2025 و 2026 انجام خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی