ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس ایکس
علمی

منظره‌ای شگفت‌انگیز: پرواز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در مقابل ماه کامل [تماشا کنید]

در این ویدیو فوق‌العاده، همچنین شاهد انرژی و گرما آزاد شده توسط موشک هستیم که موج‌های کوچکی را ایجاد می‌کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مهر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

یک ویدیو جدید خیره کننده، موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس را نشان می‌دهد که از کنار ماه کامل شگفت انگیز عبور می‌کند.

در این ویدیو که به تازگی توسط ABC News به اشتراک گذاشته شده است و در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید، همچنین مقدار زیاد انرژی و گرمایی که توسط موشک مداری دفع می‌شود، کاملا نمایش داده می‌شود که به شکل موج‌های کوچکی دید فیلمبردار را از ماه کامل نارنجی مخدوش می‌کند.

پرواز موشک اسپیس ایکس در مقابل ماه کامل

این ویدیو که اخیرا از نزدیکی مرکز فضایی کندی ناسا گرفته شده است، انفجار موشک از سواحل فضایی فلوریدا را نشان می‌دهد تا خدمه‌ای از چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند. همچنین این پنجمین ماموریت چرخش خدمه اسپیس ایکس و ناسا است که در آن از کپسول Crew Dragon این شرکت فضایی استفاده شده. ایالات متحده برای پایان دادن اتکای خود به موشک‌های سایوز ساخت روسیه برای رساندن فضانوردان به مدار، از این کپسول فضایی در ماموریت‌های اخیر خود استفاده می‌کند.

در همین حال، یک عکاس با نام «نیکلاس داالساندرو» نیز ویدیوی از این پدیده نادر را در توییتر به اشتراک گذاشته است. او در مصاحبه‌ای به وب‌سایت PetaPixel توضیح می‌دهد که پس از تلاش‌های متعدد، موفق شده تا در بهترین موقعیت ممکن این پدیده را ثبت کند، زیرا در تلاش‌های قبلی، ماه کاملا یا پایین‌تر از افق بوده است.

در حالی که ناسا قصد دارد تا ژانویه 2031، ایستگاه فضایی بین‌المللی را در درون «اقیانوس آرام» بیندازد و به ماموریت آن پایان دهد، کشورها زیادی از جمله روسیه، چین و ایالات متحده برای هدف جدیدی در حال برنامه‌ریزی هستند: ماه! ناسا برای رسیدن به آن، سکوی پرتاب سنگین داخلی خود، یعنی سیستم پرتاب فضایی (SLS) را در کنار کپسول Orion و یک فرودگر توسعه داده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می‌توانیم در ماه آینده شاهد پرتاب ماموریت آرتمیس 1 ناسا به سمت ماه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی