ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

اسپیس ایکس: دیگر قادر به تامین مالی استارلینک در اوکراین نیستیم، پنتاگون هزینه‌ها را برعهده بگیرد

اسپیس ایکس در این نامه از پنتاگون درخواست کرده تا برای تامین مالی سرویس استارلینک در اوکراین کمک مالی کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۱

از زمان جنگ روسیه و اوکراین، پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ساخته شده توسط شرکت SpaceX ایلان ماسک، کمک زیادی به ارتش اوکراین کرده تا حتی در حالی که شبکه‌های موبایل و اینترنت آن نابود شده‌اند، متصل بمانند. اکنون اسپیس ایکس به پنتاگون هشدار داده که ممکن است کمک مالی خود به اوکراین را متوقف کند، مگر اینکه ارتش ایالات متحده ده‌ها میلیون دلار در ماه به آن‌ها کمک کند.

CNN در گزارش خود توضیح می‌دهد که اسپیس ایکس با ارسال نامه‌ای به پنتاگون اعلام کرده که دیگر نمی‌توانند مانند گذشته به تامین مالی سرویس استارلینک ادامه دهد. در این نامه همچنین از پنتاگون خواسته شده تا بودجه دولت اوکراین و استفاده نظامی از Starlink که ادعا شده بیش از 120 میلیون دلار برای بقیه سال خواهد بود و ممکن است برای 12 ماه آینده نزدیک به 400 میلیون دلار هزینه داشته باشد را به عهده بگیرد.

استارلینک

مدیر فروش دولتی اسپیس ایکس در این نامه به پنتاگون نوشت:

«ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم ترمینال‌های بیشتری را به اوکراین اهدا کنیم، یا ترمینال‌های موجود را برای مدت نامحدودی تامین مالی کنیم.»

درخواست اوکراین برای تقویت سرویس استارلینک

در میان اسناد ارسال شده SpaceX برای پنتاگون، درخواست مستقیمی وجود داشته که قبلا گزارش‌هایی درباره آن منتشر نشده است. در این سند که به ماه ژوئیه مربوط می‌شود، «والری زالوژنی»، ژنرال فرمانده ارتش اوکراین تقریبا 8 هزار پایانه استارلینک دیگر از ماسک درخواست کرده است.

طبق گزارش‌های موجود، تاکنون تقریبا 20 هزار واحد ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین اهدا شده است، و ماسک اخیرا در توییتی نوشته بود:

«این عملیات برای اسپیس ایکس 80 میلیون دلار هزینه داشته است و [این میزان] تا پایان سال از 100 میلیون دلار فراتر خواهد رفت.»

این گزارش در حالی منتشر شده که اخباری درباره حضور استارلینک در ایران نیز شنیده می‌شود و ایلان ماسک گفته بود که استارلینک در ایران فعال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی