ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک: برای رساندن اینترنت استارلینک به اوکراین، 80 میلیون دلار هزینه کرده‌ایم

مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید برخلاف ادعاها، ارائه اینترنت استارلینک در اوکراین تاکنون 80 میلیون دلار برای این شرکت خرج برداشته است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک در واکنش به گزارش روزنامه فایننشال تایمز که گفته بود سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قطعی‌های فاجعه‌باری در اوکراین داشته، اعلام کرد که ارائه اینترنت در این کشور تاکنون 80 میلیون دلار برای اسپیس ایکس هزینه داشته و این رقم تا انتهای سال از 100 میلیون دلار فراتر می‌رود.

مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی اعلام کرد که برخلاف ادعای فایننشال تایمز، کمک‌های مالی فقط درصد کوچکی از هزینه‌های ارسال ترمینال‌ها و ارائه اینترنت در اوکراین را پوشش داده و خود این شرکت تاکنون 80 میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است. او پیش‌بینی کرد که این هزینه‌ها تا پایان سال به بیش از 100 میلیون دلار برسد.

ایلان ماسک گفت به‌طور مرتب با وزیر دیجیتال اوکراین، «میخایلو فدوروف» در ارتباط است، اما نمی‌تواند اطلاعاتی درباره میدان نبرد منتشر کند، چون این اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده است. فدوروف از ماه‌های ابتدایی جنگ ایلان ماسک را ترغیب کرد تا اینترنت استارلینک را برای اوکراین در دسترس قرار دهد. مدیرعامل اسپیس ایکس هم به سرعت به این درخواست پاسخ مثبت داد و ترمینال‌ها را به این کشور فرستاد.

ایلان ماسک

فدوروف اینترنت استارلینک اوکراین را تحسین می‌کند

فدوروف در ماه ژوئیه گفته بود که آن‌ها هنوز به سیستم‌های استارلینک بیشتری نیاز دارند: «تهدید حاضر و آسیب به زیرساخت‌های ارتباطی به معنای این است که ما از استارلینک برای پوشش نقاط کور خود استفاده می‌کنیم.» او اگرچه اعلام نکرد که چه تعداد از سیستم‌های استارلینک در مناطق جنگی تخریب شده، اما این سرویس را تحسین کرد.

اسپیس ایکس در ماه ژوئن گفته بود که تا آن زمان 15 هزار کیت استارلینک را به اوکراین فرستاده است. واشنگتن پست هم می‌گوید دولت آمریکا تاکنون حدود 2 میلیون دلار برای ارسال 1333 ترمینال به اوکراین به این شرکت کمک مالی کرده است.

ایلان ماسک همچنین ابتدای مهر در توییتی اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران فعال می‌شود. با این حال، ما در این مطلب توضیح دادیم که در صورت فعال شدن استارلینک در یک کشور، چه ملزوماتی برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای مورد نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Avaye Chakavak
    Avaye Chakavak | ۱۸ مهر ۱۴۰۱

    ماسک نمونه کسی هست که همه چی رو مفت بدست بدست میاره!
    تبلیغات رایگان تو اوکراین، بازاریابی وسیع و بی هزینه و در آخر هم دریافت کمک برای ارسال و فروش محصولاتش.
    اقداماتی که برای انجام هر کدوم میبایست هزینه های بسیار زیادی رو متقبل بشه.
    و در آخر هم ارائه سرویسی بی کیفیت.
    همین ماجرا رو برای ایران هم در نظر داره!
    بدون هزینه براش بازاریابی میشه، بدون اینکه بخواد محصولاتش رو امانی بذاره یا هر مشوقی برای فروششون در نظر بگیره، داره بازار جمع میکنه و در نهایت محصولی بی کیفیت رو با قیمتی سرسام آور میفروشه!

مطالب پیشنهادی