ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

بلومبرگ: دولت آمریکا شاید بخاطر امنیت ملی مانع از خرید توییتر توسط ایلان ماسک شود

بلومبرگ می‌گوید مسئولان دولت آمریکا در حال گفتگو در رابطه با گزینه‌های موجود برای لغو احتمالی قرارداد خرید توییتر هستند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

با وجود این که ایلان ماسک گفته بود می‌خواهد معامله خرید توییتر را تکمیل کند، حالا ظاهرا مسئولان دولت آمریکا در حال گفتگو در این باره هستند که آیا به خاطر تردیدهای مربوط به امنیت ملی ایالات متحده جلوی اجرای این قرارداد را بگیرند یا خیر.

به گزارش بلومبرگ، مقامات دولت آمریکا از بابت تهدیدهای اخیر ماسک مبنی بر توقف سرویس‌دهی استارلینک در اوکراین به خاطر هزینه‌های بالا ناخرسند شده‌اند. آن‌ها از رویکرد ثروتمندترین فرد جهان در گرایش به سمت مواضع روسیه خوشحال نیستند. گفتنی است که ایلان ماسک چند وقت پیش در توییتی شروط پایان جنگ را پیشنهاد کرده بود که بخش عمده آن به نفع روسیه بود.

دولت آمریکا همچنین از بابت برنامه‌های ماسک برای استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی در توییتر نگران است. با این حال، منابع آگاه می‌گویند گفتگوهای داخلی در دولت بایدن هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. مسئولان در حال ارزیابی ابزارهایی هستند که ممکن است به آن‌ها اجازه مداخله در قرارداد خرید توییتر را بدهد.

ایلان ماسک

کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی وارد پرونده توییتر می‌شود؟

یکی از ابزارهای احتمالی قانون حاکم بر کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایالات متحده است که می‌تواند توافق ماسک را از دید تهدیدهای وارد بر امنیت ملی بررسی کند. البته این کمیته معمولا خرید کسب و کارهای آمریکایی توسط خریداران خارجی را بررسی می‌کند. بنابراین هنوز مشخص نیست که کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی به دنبال ورود به این پرونده باشد یا نه.

یکی از عناصری که می‌تواند این کمیته را به قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر وارد کند، وجود سرمایه‌گذاران خارجی در کنسرسیوم تامین مالی ایلان ماسک است. این کنسرسیوم شامل شاهزاده «ولید بن طلال» از عربستان سعودی، هولدینگ بایننس و صندوق سرمایه‌گذاری قطر است.

واشنگتن پست دیروز در گزارشی مدعی شد که ایلان ماسک می‌خواهد پس از تکمیل قرارداد حدود 75 درصد از نیروی انسانی توییتر را تعدیل کند. با این حال، توییتر خیلی زود این گزارش را تکذیب و اعلام کرد که این شرکت برنامه‌ای برای تعدیل نیرو ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی