ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل آیفون 14 پرو
نقد و بررسی‌

بررسی آیفون ۱۴ پرو: نوآوری با طعم مخصوص اپل

بررسی تخصصیی آیفون ۱۴ پرو را از دیجیاتو بخوانید. در این مطلب به تمام قابلیت‌های این گوشی پرداخته‌‌ایم.

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

آیفون ۱۴ پرو با نوآوری‌های سال ۲۰۲۲ اپل از راه رسید تا همانند نسل قبل به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جهان بدل شود. اپل امسال نوآوری‌های خود را به دو عضو حرفه‌ای خانواده آیفون ۱۴ یعنی مدل‌های پرو و پرو مکس محدود کرده است. چیپ پیشرفته A16 Bionic، داینامیک آیلند، نمایشگر همیشه روشن و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ویژگی‌های جدیدی هستند که از آنها صحبت می‌کنیم. بنابراین برای نخستین بار، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از همه‌نظر پایین‌تر از مدل‌های پرو قرار می‌گیرند و برای دستیابی به جدیدترین ویژگی‌ها باید حتما مدل‌های پرو را بخرید.

از این‌ها که بگذریم، آیفون ۱۴ پرو با قیمت پایه ۱۰۰۰ دلاری را پیش رو داریم که پیشرفته‌ترین گوشی اپل محسوب می‌شود. مثل هر سال با چیپ قوی‌تر، نمایشگر بهتر و دوربین پیشرفته‌تر روبرو هستیم. همچنین برای نخستین بار، آیفون‌ها توانایی برقراری ارتباط ماهواره‌ای را نیز به‌دست آورده‌اند اما از آنجا که این قابلیت هنوز بسیار محدود است، در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. حتی وضعیت فروش آیفون ۱۴ نیز در ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز شاهد فروش رسمی آن نیستیم.

آیفون ۱۴ پرو را فروشگاه امیر استور برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار داده است. امیر استور به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، امکان خرید اقساطی خانواده آیفون ۱۴ و دیگر محصولات دیجیتال را نیز فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت امیر استور مراجعه کنید.

بررسی ویدیویی آیفون ۱۴ پرو

فهرست مشخصات آیفون ۱۴ پرو

  • نمایشگر ۶.۱ اینچی LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسلی و حداکثر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • چیپ اپل A16 Bionic
  • ۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5
  • ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • سیستم عامل iOS 16
  • دوربین اصلی سه‌گانه متشکل از دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر سنسور شیفت، دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
  • باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۲۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۷.۵ واتی
  • وزن ۲۰۶ گرم
  • قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در بسیاری از بخش‌ها مشخصات یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها به ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری برمی‌گردد. بنابراین هر آنچه در این مقاله می‌خوانید، برای مدل پرو مکس نیز معتبر است.

خداحافظ ناچ، سلام جزیره

مهم‌ترین تفاوت طراحی آیفون ۱۴ پرو نسبت به نسل قبل به حذف ناچ برمی‌گردد. ناچ معروف آیفون که به‌سرعت راه خود را به دنیای اندروید هم باز کرد، حالا به کپسول عریضی تبدیل شده که اپل آن را داینامیک آیلند (Dynamic Island) یا جزیره پویا می‌نامد. در واقع اپل تنها شرکتی است که حتی حفره داخل نمایشگر را نیز به یک برند خاص تبدیل کرده است.

اپل می‌گوید داینامیک آیلند، نحوه تعامل شما با گوشی را متحول می‌کند. این کپسول که از دوربین سلفی و تجهیزات فیس‌تایم تشکیل شده، ابعاد ثابتی ندارد و در شرایط مختلف، تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال اگر اپلیکیشن زمان‌سنج را فعال کرده و به صفحه هوم برگردید، تایمر در کنار کپسول نمایش داده می‌شود. اپ‌های پخش محتوای صوتی مانند پادکست، اپل موزیک یا اسپاتیفای نیز اطلاعات موزیک در حال پخش را در کنار ناچ به نمایش می‌گذارند. اگر این جزیره پویا را لمس کنید، اپ مربوط به آن باز می‌شود و با لمس طولانی می‌توانید ویجت بزرگ‌تری را برای تعامل با اپلیکیشن در اختیار داشته باشید.

آیفون 14 پرو
آیفون 14 پرو

طبق تجربه من اپل با معرفی داینامیک آیلند، بهترین تصمیم را برای استفاده از کپسول بزرگ داخل نمایشگر گرفته است و خبرهایی از کپی این ویژگی در دنیای اندروید نیز به گوش می‌رسد. عرضه API برای توسعه‌دهندگان نیز می‌تواند قابلیت‌های جذاب‌تری را به آن اضافه کند. با این حال فعلا چند مشکل اساسی وجود دارد. مشکل اول این است که با لمس مداوم این بخش، یک دوربین سلفی همیشه کثیف خواهید داشت. مشکل دوم این است که در حالت افقی، جزیره پویا کارکرد خودش را از دست می‌دهد. در نهایت، مشکل سوم نیز این است که داینامیک آیلند در محیط پرنور جذابیت خودش را از دست می‌دهد، چون به‌راحتی می‌توانید دو حفره اصلی را از بخش‌های سیاه نمایشگر تشخیص دهید.

آیفون

دومین تغییر طراحی آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با نسل قبل به ابعاد بزرگ ماژول دوربین برمی‌گردد که بخش قابل توجهی از پنل پشتی را به خودش اختصاص داده است. این ماژول بزرگ و برآمده، هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن مزاحمت زیادی برای دستان شما ایجاد می‌کند. ضخامت گوشی ۰.۲ میلی‌متر بیشتر شده و وزن آن نیز ۲ گرم افزایش یافته و به ۲۰۶ گرم رسیده تا با یکی از سنگین‌ترین گوشی‌های نسبتا کوچک بازار روبرو باشیم.

آیفون ۱۴ پرو علاوه بر رنگ‌های همیشگی مشکی، نقره‌ای، طلایی، با رنگ جدید بنفش عمیق (Deep Purple) نیز عرضه می‌شود. ما نیز همین رنگ را در اختیار داریم و حتی در دفتر دیجیاتو، نتوانستیم بر سر زیبایی آن به توافق برسیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم قبل از خرید این گوشی، حتما رنگ‌های آن را از نزدیک ببینید.

یک نمایشگر همیشه روشن

شکی نیست که آیفون‌ها همیشه بهترین نمایشگر دنیای موبایل را در اختیار داشته‌اند. آیفون ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر رتینا XDR با پنل اولد بهره می‌برد که با رزولوشن ۱۱۷۹ در ۲۵۵۶ پیکسل، محتوا را با تراکم ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ به نمایش می‌گذارد. تا اینجا تفاوتی بین این نمایشگر و نسل قبل وجود ندارد اما امسال برای نخستین بار قابلیت نمایشگر همیشه روشن به دنیای آیفون آمده است.

نمایشگر همیشه روشن سال‌هاست که در دنیای اندروید حضور دارد و اپل به دلایل مختلف، از جمله مصرف انرژی زیاد، قید آن را زده است. حالا به فناوری جدید نمایشگر و پردازشگر مخصوص در چیپ A16 Bionic، کاربران آیفون نیز می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. البته مثل همیشه، نمایشگر همیشه روشن در آیفون، بهترین چیزیست که می‌توانید از نمایشگر همیشه روشن انتظار داشته باشید.

نمایشگر آیفون ۱۴ پرو از نظر سخت‌افزاری می‌تواند محتوا را با نرخ رفرش ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز نمایش دهد، اما در حالت نمایشگر همیشه روشن، نرخ رفرش تا ۱ هرتز کاهش می‌یابد تا با کمترین سطح از مصرف انرژی روبرو باشیم. از طرف دیگر، محتوای نمایشگر همیشه روشن به نمایش ساعت و اعلان‌ها محدود نیست و شما صفحه قفل را همراه با ویجت‌ها و تصویر پس‌زمینه به‌طور کامل می‌بینید. کیفیت نمایشگر در این حالت به‌قدری بالاست که شاید آن را با حالت عادی اشتباه بگیرید. بنابراین می‌توان گفت که نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو، مشابهی در دنیای اندروید ندارد.

دیگر ویژگی برجسته نمایشگر آیفون ۱۴ پرو، حداکثر روشنایی آن است که در حالت عادی به ۱۰۰۰ نیت، هنگام پخش محتوای HDR به ۱۶۰۰ نیت و در محیط بسیار پرنور به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد؛ رقمی که تاکنون در دنیای موبایل سابقه نداشته است.

طبق تجربه من، حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و گلکسی S22 اولترا در شرایط عادی در یک سطح قرار دارند و تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود. زیر نور شدید آفتاب نیز هر دو گوشی توانایی نمایش محتوای باکیفیت را دارند و به‌راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما آیفون ۱۴ پرو روشنایی بیشتری نسبت به رقیب دارد. مشکل اینجاست که شما بیش از ۵ دقیقه نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. آیفون زیر نور شدید خورشید و با این سطح از روشنایی، به‌سرعت داغ می‌شود و روشنایی نمایشگر را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

در مورد کیفیت نمایشگر آیفون ۱۴ پرو هم نیازی به سخن گفتن نیست. هر آنچه از یک نمایشگر پرچمدار در سال ۲۰۲۲ انتظار دارید، در این گوشی پیدا خواهید کرد.

شخصی‌سازی، فقط در صفحه قفل

خانواده آیفون ۱۴ با جدیدترین نسل سیستم عامل اختصاصی اپل یعنی iOS 16 (بررسی دیجیاتو) عرضه شده‌اند. به رسم سال‌های اخیر، این نسخه از سیستم‌عامل تفاوت اساسی با نسل قبلی یعنی iOS 15 ندارد اما می‌توان تغییراتی در بخش لاک اسکرین، مدیریت نوتیفیکیشن‌ها، اپ پیام‌رسان اپل و گزینه‌های امنیتی و حریم خصوصی یافت. همچنین انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ پرو تا ۶ سال به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل را دریافت کند.

شاید مهم‌ترین تغییر ظاهری در iOS 16 صفحه قفل باشد. اپل سابقه خوبی در عرضه قابلیت‌های شخصی‌سازی رابط کاربری ندارد اما این‌بار برای لاک اسکرین سنگ تمام گذاشته است، به طوری که می‌توانید صدها مدل لاک اسکرین با پس‌زمینه و ویجت‌های مختلف بسازید. حتی امکان تغییر فونت و رنگ نوشته‌ها و ویجت‌ها نیز وجود دارد. این سطح از شخصی‌سازی در آیفون بی‌سابقه است.

از جمله دیگر موارد جدید در iOS 16 می‌توان به تغییرات آی‌مسیجز اشاره کرد. به لطف این تغییرات جدید حالا می‌توانید پیامی که ارسال کرده‌اید را تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال، تا ۵ بار ویرایش کنید. ویژگی‌های تازه دیگری مانند جدا کردن سوژه‌های تصویر از پس‌زمینه، پشتیبانی کیبورد از بازخوردهای لمسی و … نیز به iOS 16 اضافه شده‌اند. برای اطلاع از تمام تغییرات iOS 16 می‌توانید ویدیوی بررسی این سیستم عامل را از یوتوب دیجیاتو تماشا کنید:

قوی‌ترین گوشی دنیا

آیفون‌ها همیشه از قدرتمندترین گوشی‌های دنیای موبایل بوده‌اند و آیفون ۱۴ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. قلب تپنده این گوشی چیپ A16 Bionic است. این تراشه ۴ نانومتری از پردازنده ۶ هسته‌ای با ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف استفاده می‌کند که حداکثر فرکانس آن‌ها به‌ترتیب به ۳.۴۶ و ۲.۰۲ گیگاهرتز می‌‎رسد. اپل ادعا می‌کند که پردازنده A16 Bionic نسبت به قبل ۲۰ درصد مصرف انرژی کم‌تری دارد و همزمان نسبت به رقبا ۴۰ درصد قدرتمندتر است. کوپرتینیویی‌ها پهنای باند پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای این گوشی را نیز ۵۰ درصد بیشتر کرده‌اند. این گوشی در نسخه‌های مختلفی با ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ یا ۱۰۲۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداریست و میزان حافظه رم در تمام نسخه‌ها برابر با ۶ گیگابایت است.

ما پیش از این در دیجیاتو ادعای اپل در مورد A16 Bionic را بررسی کرده و به این سؤال پاسخ داده‌ایم که آیا آیفون ۱۴ پرو قوی‌ترین گوشی بازار است؟ پاسخ این سؤال، مثبت است. در ادامه نتایج تست بنچمارک آیفون ۱۴ پرو با اپلیکیشن‌های آنتوتو ۹، گیک‌بنچ ۵.۴ و تری‌دی مارک را می‌بینید.

امتیازات کسب شده توسط آیفون ۱۴ پرو در بخش CPU بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل داشته اما در قسمت GPU شاهد پیشرفت محسوسی نیستیم. با این حال پایداری عملکرد این گوشی در تست سنگین تری‌دی مارک کمی بهتر شده است. در جدول زیر می‌توانید امتیازات کسب شده توسط آیفون ۱۴ پرو را با نسل گذشته و گلکسی زد فولد ۴ مقایسه کنید

نام گوشیAntutu 9GeekBench 5
Single-Core
GeekBench 5
Multi-Core
3DMark
WL Unlimited
3DMark
WLE Unlimited
آیفون ۱۴ پرو۹۵۸۵۳۱۱۸۸۷۵۴۴۶۱۲۳۶۱۲۹۰۷
آیفون ۱۳ پرو مکس۸۴۵۸۰۷۱۷۲۸۴۷۴۰۱۱۷۰۲۲۷۰۵
گلکسی زد فولد ۴۱۰۳۱۵۴۲۱۳۳۲۳۹۸۷۱۱۰۸۵۲۷۵۲

آیفون ۱۴ پرو به عنوان قوی‌ترین گوشی بازار، به‌راحتی تمام اپ‌ها و بازی‌ها را اجرا می‌کند و تا چند سال آینده نیز بالاترین سطح از کارآیی را در اختیار شما می‌گذارد. کال آو دوتی موبایل با بالاترین تنظیمات گرافیکی بدون لگ اجرا شده و هیچ فشاری به سخت‌افزار گوشی وارد نمی‌کند. حتی هنگام اجرای بازی بسیار سنگین گنشین ایمپکت نیز شاهد داغ شدن گوشی نیستیم. با این حال تجربه اجرای بازی‌ها روی نمایشگر ۶.۱ اینچی ایده‌آل نیست و وجود حفره بزرگ داخل نمایشگر نیز کمی آزاردهنده است.

دوربین

اپل سرانجام دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را کنار گذاشت و به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی روی آورد. این سنسور بزرگ، توانایی جذب نور بسیار بیشتری نسبت به سنسور نسل قبل دارد و با الگوریتم‌های پردازش جدیدی به نام فوتونیک انجین، عکس‌های بهتری را در محیط تاریک می‌گیرد. در کنار این دوربین اصلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی را داریم که سنسور پیشرفته‌تری نسبت به نسل قبل دارد. در نهایت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال تنها دوربینی است که تفاوت خاصی با نسل قبل نکرده است. در ادامه مشخصات دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو را می‌بینید.

  • دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۱.۲۸ اینچی، ضریب اف ۱.۸، فوکوس خودکار دوال پیکسل PDAF، لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت
  • دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۲.۵۵ اینچی، ضریب اف ۲.۲، فوکوس خودکار دوال پیکسل PDAF
  • دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳.۵ اینچی، ضریب اف ۲.۸، فوکوس خودکار PDAF، لرزشگیر اپتیکال، زوم ۳ برابری اپتیکال
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳.۶ اینچی، ضریب اف ۱.۹، فوکوس خودکار PDAF

تمام دوربین‌های این گوشی توانایی ضبط ویدیوهای 4K/60 را با فناوری‌های پیشرفته حذف لرزش و بازه دینامیکی وسیع را دارند. قابلیت ضبط ویدیوهای HDR دالبی ویژن نیز در آنها وجود دارد. قابلیت فیلمبرداری سینمایی فقط به دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو و سلفی محدود می‌شود.

کیفیت عکس‌های دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو در شرایط نوری ایده آل، در بالاترین سطحیست که از یک گوشی موبایل می‌توان انتظار داشت. البته در عکس‌های زیر می‌بینید که پروفایل رنگی استاندارد، به‌اندازه کافی جذاب نیست. حتی می‌توان گفت که غنای رنگ تصاویر، کمتر از چیزیست که با چشم می‌بینید. همچنین اپل به رسم همیشه، کنتراست بالاتر را به بازه دینامیکی وسیع ترجیح می‌دهد. با این حال، تفاوت بین عکس‌های آیفون ۱۴ پرو و نسل قبل یا گلکسی S22 اولترا در حدی نیست که بتوانید آن را در ابعاد معمول تشخیص دهید، بلکه باید عکس‌ها را تا سایز اصلی بزرگ کرده و پیکسل به پیکسل دنبال تفاوت در جزئیات باشید.

در محیط تاریک نیز شاهد عملکرد کم‌نظیر دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو هستیم، اما باز هم تفاوت در حدی نیست که بتوان این گوشی را برتر از نسل قبل دانست. من پس از مقایسه عکس‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S22 اولترا می‌توانم بگویم که هر سه گوشی تمام انتظارات شما را برای عکاسی شبانه برآورده می‌کنند. البته اپل امسال توانسته بازتاب نور در لنزهای دوربین اصلی را تا حد زیادی مدیریت کند و دیگر شاهد انواع و اقسام فلر نیستیم، اما در این زمینه برتری مطلق با گلکسی S22 اولترا است.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۴ پرو یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای موبایل است. تصاویر این دوربین با کنتراست مناسب، غلظت رنگ کافی و جزئیات بسیار خوب ثبت می‌شوند و دست کمی از دوربین اصلی ندارند. جالب این‌که برخلاف اکثر دوربین‌های اولتراواید، حتی گوشه‌های تصویر نیز کیفیت بالایی دارند. در محیط تاریک باز هم شاهد عملکرد بسیار خوب این دوربین هستیم، هرچند جزئیاتی مانند چمن‌ها و برگ درختان در محیط کم‌نور تا حد زیادی از بین می‌روند. با این حال نویز به‌خوبی مدیریت شده و رنگ‌ها نیز به‌درستی حفظ می‌شوند.

دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۴ پرو در نور کافی فوق‌العاده عمل می‌کند و اگرچه از نظر جزئیات و بازه دینامیکی به دوربین اصلی نمی‌رسد، اما عکس‌ها بسیار جذاب و چشم‌نواز هستند. در محیط تاریک شاهد عکس‌هایی فاقد جزئیات و سرشار از نویز هستیم. البته اگر نور محیط بسیار کم باشد، نرم‌افزار گوشی از بزرگ‌نمایی دیجیتال دوربین اصلی استفاده می‌کند و طبیعتا عکس نهایی نیز غیر قابل استفاده خواهد بود.

باتری و شارژ

آیفون ۱۴ پرو گوشی چندان بزرگی نیست و با توجه به این موضوع، باتری پر ظرفیتی هم ندارد. انرژی‌بخش این آیفون تازه وارد باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که کمی بیشتر از نسل قبل ظرفیت دارد. با این حال آیا باتری آیفون ۱۴ پرو با وجود ترکیب قدرتمندترین چیپست دنیای موبایل و نمایشگری پیشرفته می‌تواند جواب‌گوی نیاز کاربران باشد؟ بر اساس تجربه‌ای که داشتیم، آیفون ۱۴ پرو در استفاده ترکیبی (بازی، پخش ویدیو و وب‌گردی) می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. بنابراین اگر استفاده متوسطی داشته باشید، آیفون ۱۴ پرو می‌تواند راضی نگهتان دارد.

اپل با ادعای حمایت ظاهری از محیط زیست، باز هم شارژر را از جعبه این گوشی حذف کرده و خودتان باید زحمت خرید شارژر را بکشید. این گوشی از فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کند و برای شارژ کردن آیفون ۱۴ پرو می‌توانید از شارژر ۲۰ واتی اپل یا شارژرهای ۲۷ واتی سازگار با آیفون استفاده کنید. بر اساس تست‌‌های دیجیاتو، آیفون ۱۴ پرو در نیم ساعت تا حدود ۶۰ درصد و در حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

جمع‌بندی بررسی آیفون ۱۴ پرو؛ تلخ و شیرین

آیفون ۱۴ پرو قوی‌ترین گوشی دنیای موبایل است و ایراد خاصی نمی‌توان به آن گرفت. یکپارچگی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار در بالاترین سطح ممکن، مجموعه دوربین‌های فوق‌العاده، نمایشگر بی‌رقیب و شارژدهی خوب، بهترین تجربه ممکن از یک گوشی هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهند. این‌ها بخش شیرین ماجراست.

در بخش تلخ داستان، باید به این مسئله اشاره کرد که اختلاف بین آیفون‌های پرو و معمولی در این نسل به طرز معنادار و برجسته ای افزایش پیدا کرده و حالا برای دستیابی به بهترین‌ها، باید حتما مدل‌های پرو را خریداری کنید. در واقع در سال ۲۰۲۲ آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را نمی‌توان پرچمدار تلقی کرد، چون از همه‌نظر در سطح پایین‌تری نسبت به مدل‌های پرو قرار می‌گیرند. باید دید در سال‌های آینده استراتژی اپل چه تغییری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • armin.falahati
    armin.falahati | ۲۳ آذر ۱۴۰۱

    تو فقط بررسی کن ما حال کنیم. بدون تعصب، باحال با بیان ساده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی