ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نورالینک
تکنولوژی

ایلان ماسک: رویداد بعدی نورالینک با یک ماه تاخیر در آذر ماه برگزار می‌شود

نورالینک احتمالا با به تاخیر انداختن زمان برگزاری این رویداد می‌خواهد حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ آبان ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

نورالینک رویداد بعدی Show & Tell خود را به دلایل نامعلوم یک ماه به تعویق انداخت. ایلان ماسک اخیرا در توییتی اعلام کرده که این رویداد به جای 9 آبان در تاریخ 9 آذر برگزار خواهد شد. این شرکت پیش‌تر در فصل تابستان گفته بود که رویداد خود را برای تاریخ 9 آبان برنامه‌ریزی کرده است.

ایلان ماسک در توییت ساده‌ای در این باره نوشت: «رویداد Show & Tell نورالینک حالا 30 نوامبر برگزار می‌شود.» با وجود مشکلاتی که مدت‌هاست گریبان‌گیر این شرکت و پروژه‌های آن شده، به نظر می‌رسد که تاخیر در آماده شدن یکی از دستاوردها باعث شده این مراسم به تعویق بیفتد.

آخرین باری که نورالینک رویدادی برگزار کرد، در آن یک میمون را دیدیم که با ذهنش بازی Pong را انجام می‌داد. از آن زمان تاکنون، اکثر بنیان‌گذاران این شرکت نورالینک را ترک کرده‌اند و شایعات حاکی از احتمال سرمایه‌گذاری ماسک در یکی از رقبای این شرکت هستند.

تراشه نورالینک

نورالینک هنوز نمی‌تواند آزمایش روی انسان‌ها را شروع کند

افزون بر این، نورالینک هنوز نتوانسته از سازمان غذا و داروی آمریکا برای شروع فاز کارآزمایی‌های بالینی روی انسان‌ها مجوز بگیرد. دلیل این اتفاق هرچه باشد، مطمئنا برای ایلان ماسک که همیشه زودتر از واقعیت‌ها انتظار دستیابی به موفقیت را دارد، چندان دلچسب نخواهد بود.

نورالینک در سال 2016 توسط ایلان ماسک، «مکس هوداک» و «پل مورلا» تاسیس شد. هدف این شرکت توسعه یک رابط میان مغز انسان و کامپیوتر است. این شرکت اگرچه نویدبخش اتفاقات جذابی برای آینده بوده اما هنوز محصول کارآمدی برای انسان‌ها تولید نکرده است.

از سوی دیگر، تعدادی از کارشناسان معتقدند که نورالینک در فاز آزمایش‌های حیوانی خود اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و به بسیاری از نمونه‌های حیوانی خود آسیب زده است. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت برای رویداد 9 آذر چه برنامه‌هایی را در نظر گرفته و چگونه می‌خواهد مخاطبان خود را غافل‌گیر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی