ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی Quest
تکنولوژی

متا تایید کرد: نسل بعدی هدست واقعیت مجازی Quest سال 2023 معرفی می‌شود

مارک زاکربرگ قبلا گفته بود که فناوری ردیابی چهره و چشم یک «تمرکز بزرگ» برای این دستگاه خواهد بود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

متا به تازگی از هدست واقعیت مجازی 1500 دلاری Quest Pro رونمایی کرده، اما این شرکت هم اکنون در حال کار روی نسخه بعدی هدست‌های ارزان قیمت خود است. «دیوید ونر»، مدیر ارشد مالی شرکت در جریان جلسه گزارش مالی تایید کرد که «نسل بعدی هدست واقعیت مجازی Quest اواخر سال آینده» رونمایی خواهد شد.

«مارک زاکربرگ» نیز در طول این جلسه به «نسل بعدی هدست مصرف‌کنندگان Quest» اشاره کرد. هرچند به نام خاصی برای این دستگاه اشاره نشده، اما به نظر می‌رسد که هدست مورد اشاره توسط آن‌ها Meta Quest 3 خواهد بود. هرچند دقیقا مشخص نیست که این دستگاه چه زمانی معرفی خواهد شد، اما متا در گذشته هدست‌های جدید خود را در پاییز و رویداد سالانه Connect خود معرفی کرده است.

Meta Quest 3

همچنین این اولین باری نیست که زاکربرگ به Quest 3 اشاره می‌کند. او ماه گذشته به تحلیلگر «بن تامپسون» گفته بود که Quest 3 در دست ساخت است و احتمالا در محدوده قیمتی 300 تا 500 دلار قرار خواهد گرفت.

پیشرفت‌های هدست واقعیت مجازی Quest 3

در حالی که هدست واقعیت مجازی Quest 3 می‌تواند یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌تر از Q‌uest Pro باشد، نشانه‌هایی وجود دارد که متا ممکن است برخی ویژگی‌های هدست‌ وا‌قعیت ‌مجازی پیشرفته خود را برای این دستگاه ارائه کند. زاکربرگ قبلا گفته بود که سیستم ردیابی چهره و چشم «یک تمرکز بزرگ» برای این دستگاه خواهد بود و Quest 3 می‌تواند مانند Quest Pro دارای «لنزهای پنکیک» باشد.

هرچند متا در حال توسعه هدست‌های جدیدی است، Reality Labs، واحدی که بر پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این شرکت نظارت می‌کند، در سه ماهه سوم سال جاری، 3.7 میلیارد دلار ضرر کرده است که این میزان نسبت به ضرر 2.6 میلیارد دلاری سال گذشته و 2.8 میلیارد دلاری سه ماهه گذشته، افزایش پیدا کرده است. این بخش تاکنون بیش از 9 میلیارد دلار در سال 2022 ضرر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی