ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

چین به عنوان اولین کشور جهان، استفاده از واکسن استنشاقی کرونا را شروع کرد

اولین واکسن استنشاقی کرونا جهان اخیرا در چین تاییدیه‌های لازم خود را دریافت کرده بود و اکنون قرار است به‌زودی مورد استفاده قرار گیرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

چین نوع جدیدی از واکسن کرونا را برای اولین بار معرفی کرد که به جای تزریق، استنشاق می‌شود. تنظیم‌کننده‌های چینی واکسن تولید شده توسط شرکت داروسازی CanSino Biologics را برای استفاده به عنوان تقویت‌کننده در شهریور تایید کرده بودند و اکنون استفاده از آن شروع شده است.

طبق گزارش رویترز، استفاده از اولین واکسن استنشاقی کرونا در چین آغاز شده؛ واکنسی که از طریق دهان و با استفاده از ظرفی شبیه به فنجان قهوه با دهانه‌ای کوتاه استنشاق می‌شود.

دکتر «ژائو هوی»، افسر ارشد پزشکی بیمارستان خانوادگی پودانگ شانگهای به رویترز گفت:

«اولین خط دفاعی بدن ما غشای مخاطی سیستم تنفسی است، ما می‌خواهیم آن را به‌طور مستقیم برای بهبود ایمنی تحریک کنیم و این کار با استفاده از واکسن استنشاقی انجام می‌شود.»

بیمارستان او از جمله مکان‌هایی است که در کنار واکسن‌های تزریقی، واکسن جدید کرونا نیز در آن تجویز می‌شود.

واکسن استنشاقی کرونا باعث افزایش نرخ واکسیناسیون می‌شود

«اروین لو»، افسر ارشد پزشکی St Vincents Health استرالیا نیز گفته که ظهور واکسن‌های استنشاقی نه تنها به دلیل پتانسیل آن‌ها برای محافظت در برابر عفونت بسیار مهم است، بلکه می‌تواند تردیدها در مورد واکسن را کاهش دهد.

او گفت:

«افراد زیادی وجود دارند که به دلیل ترس از سوزن، نسبت به استفاده از واکسن مقاومت می‌کنند. هرچند ممکن است آن‌ها چنین چیزی را بیان نکنند، اما این موضوع همیشه در ذهن آن‌ها وجود دارد.»

افزایش نرخ واکسیناسیون برای چین حیاتی است، زیرا این کشور به سیاست «اعمال قانون سفت و سخت» درباره کووید-19 پایبند است و هدف آن حذف کامل شیوع ویروس در جامعه است. همچنین استفاده از واکسن استنشاقی کرونا در حالی آغاز شده که چین یک بار دیگر شهر ووهان را به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه کرده است.

بر اساس داده‌های رسمی دولت چین، بیش از 90 درصد مردم این کشور واکسینه شده‌اند. چین به واکسن‌های غیرفعال تولید داخل متکی است و هنوز نسخه‌ای از واکسن mRNA را وارد یا معرفی نکرده. واکسن استنشاقی یک نسخه هواپخش از یک واکسن غیرفعال محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی