ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

برگزاری کنگره موبایل ایران «برای حفظ جان شرکت کنندگان» به زمانی دیگر موکول شد

ستاد برگزاری کنگره موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای از به تعویق افتادن این کنگره به دلیل حفظ جان شرکت‌کنندگان خبر داد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۰

ستاد برگزاری کنگره موبایل ایران در بیانیه‌ای با اعلام اینکه برگزاری این رویداد به زمانی دیگر موکول شده است، علت این تصمیم را «وجود مشکلات جدی در کسب‌وکار ذینفعان زیست‌بوم» و همچنین «حفظ جان شرکت‌کنندگان» در کنگره عنوان کرد.

کنگره موبایل ایران قرار بود پاییز امسال در تهران برگزار شود. خبر موکول شدن این کنگره به تاریخی دیگر در بیانیه‌ای از طرف ستاد برگزاری این کنگره منتشر شد دلیل اصلی آن وجود مشکلات جدی بر کسب‌وکار ذی‌نفعان و زیست‌بوم این حوزه و همچنین حفظ جان شرکت‌کنندگان در کنگره عنوان شده است.

ارتباط، رکن اصلی زیست بوم موبایل

کنگره موبایل ایران در بیانیه خود با اشاره به اینکه رکن اصلی زیست‌بوم موبایل، ارتباط است، عنوان کرد: «با شدت گرفتن اختلالات اینترنتی پس از اوج‌گیری اعتراضات طی هفته‌های اخیر، کسب‌وکار تعداد قابل توجهی از ذی‌نفعان از جمله تامین کنندگان، توسعه دهندگان و پلتفرم‌ها با مشکلات جدی روبرو شده است.»

در این بیانیه به بازداشت برخی از فعالان اکوسیستم نوآوری کشور هم اشاره شده و چنین آمده است: «طی روزهای اخیر تعدادی از سخنرانان بخش زیست‌بوم کنگره موبایل یا در بازداشت به سر برده و یا تحت نظر هستند، که عدم حضور این افراد در کنگره به کیفیت محتوای این بخش لطمه خواهد زد.»

کنگره موبایل ایران با تاکید بر اینکه هدف این کنگره هم‌افزایی تمام ذی‌نفعان زیست‌بوم موبایل کشور است، اعلام کرده: «جای خالی هر یک از حلقه‌های این زنجیره موجب قطع ارتباط و تنزل ارزش‌های مورد توجه این رویداد خواهد شد.»

در بیانیه این کنگره به حفظ جان شرکت‌کنندگان در این رویداد تاکید شده و کمیته برگزاری این کنگره هدف اصلی را حفظ جان مردم عنوان کرده و اعلام کرده است: «به علت شرایط خاص و ویژه‌ای که در ایران عزیزمان پیش آمده، حفظ جان عزیزان شرکت کننده در کنگره و احترام به امنیت و آرامش ملی کشور ارجح بر هر چیزی است.»

البته در ادامه همین بیانیه به تصمیم گردانندگان مرکز نمایشگاه ایران مال مبنی بر توقف برگزاری همه نمایشگاه‌ها تا عادی شدن شرایط هم اشاره شده است.

در نهایت بخش پایانی بیانیه ستاد برگزاری کنگره موبایل ایران تاکید کرده با توجه به شرایط موجود و عدم دریافت تاییدیه اماکن تا زمان انتشار این بیانیه تصمیم به تعویق در زمان برگزاری این کنگره گرفته است.

این کنگره که قرار بود پاییز امسال در مرکز دائمی نمایشگاه ایران‌مال برگزار شود صرفا بر توسعه زنجیره موبایل متمرکز نبود و علاوه بر آن، نگاه ویژه‌ای هم به مصرف‌کنندگان نهایی و مخاطبان بازار پلتفرم موبایل داشت. اما در نهایت به دلیل مسائل جاری در جامعه و چالش‌های حاکم بر فضای اینترنت و تکنولوژی این کنگره به تاریخ دیگری موکول شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی