ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

مارک زاکربرگ در پرونده ضد انحصار FTC علیه متا، شهادت می‌دهد

در این دادگاه از زاکربرگ علاوه بر خرید شرکت Within، درباره برنامه‌های واقعیت مجازی متا در آینده نیز سوال خواهد شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) از «مارک زاکربرگ»، مدیر عامل متا خواسته در یک پرونده قضایی علیه شرکت تحت مدیریتش شهادت دهد. FTC ماه ژوئیه از متا شکایت کرد تا با این کار از خرید Within Unlimited، خالق اپلیکیشن واقعیت مجازی محبوب تمرینات یعنی Supernatural توسط غول فناوری جلوگیری کند.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون فدرال تجارت در سند دادگاهی که روز جمعه به دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا ارائه شده، نام 18 فرد از جمله زاکربرگ و «اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری متا را به عنوان شاهد فهرست کرده است. طبق این اسناد، علاوه بر پاسخ به سوالاتی در مورد خرید احتمالی، FTC قصد دارد تا در دادگاه از زاکربرگ در مورد استراتژی واقعیت مجازی شرکت متا و برنامه‌های این شرکت برای حمایت از توسعه‌دهندگان شخص ثالث سوال کند.

تلاش غیرقانونی مارک زاکربرگ برای موفقیت متا

شکایت از متا

در ماه ژوئیه، FTC غول فناوری و زاکربرگ را به تلاش برای «خرید غیرقانونی» شرکت Within متهم کرد. «جان نیومن»، معاون مدیر دفتر رقابت FTC در آن زمان گفت:

«متا به جای رقابت بر اساس شایستگی، در تلاش است تا مسیر پیشرفت خود را بخرد.»

طبق معمول، متا شکایت FTC را با این ادعا که براساس «ایدئولوژی و حدس گمان به جای شواهد شکل گرفته» رد کرد. با این حال، شکایت FTC می‌تواند به شکست پرهزینه دیگری برای این شرکت تبدیل شود که در تلاش است تا افکار عمومی و وال استریت را در مورد چشم‌انداز خود برای آینده متقاعد کند.

متا چند روز قبل جدیدترین گزارش درآمد سه ماهه خود را اعلام کرد که طبق آن، Reality Labs، واحدی که روی پروژه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرکت نظارت دارد، بیش از همیشه ضرر کرده است. در سه ماهه سوم سال 2022، این واحد 3.7 میلیارد دلار ضرر کرده و این میزان در مجموع سال جاری میلادی بیش از 9 میلیارد دلار بوده است.

«دیوید ونر»، مدیر ارشد مالی شرکت به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که این روند می‌تواند تا سال 2023 ادامه داشته باشد. تمام این موارد همچنین باعث شده تا شرکت متا که زمانی ششمین شرکت بزرگ جهان بوده، از فهرست 20 شرکت بزرگ جهان خارج شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی