ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

ترول‌ها پس از خرید توییتر توسط ماسک، به این شبکه اجتماعی هجوم آوردند

طبق اعلام توییتر، بیش از 50 هزار توییت از 300 حساب کاربری با محتوای نفرت انگیز، این پلتفرم را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

به دنبال خرید توییتر توسط ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی تحت تاثیر یک کمپین ترولینگ هماهنگ قرار گرفت که طی آن، بیش از 50 هزار توییت از 300 حساب کاربری با محتوای نفرت‌انگیز، این پلتفرم را مورد هجوم خود قرار دادند.

به گزارش گاردین، توییتر اعلام کرده که این کمپین به عنوان هدف خود تلاش داشته تا خرید هفته گذشته به قیمت 44 میلیارد دلار توسط ثروتمندترین مرد جهان را به گونه‌ای نشان دهد که کاربران فکر کنند باعث تضعیف یا کاهش سیاست‌های مربوط به محتوای توییتر می‌شود.

رئیس امنیت و یکپارچگی توییتر گفت که مدیران، سیاست‌های محتوایی آن را تغییر نداده‌اند، اما تحت «تلاش سازمان‌یافته‌ای قرار گرفتند تا مردم فکر کنند که آن‌ها را تغییر داده‌اند.»

شبکه اجتماعی توییتر

کمپین ترولینگ توییتر پس از نهایی شدن قرارداد ماسک

«یوئل راث»، در یک رشته توییت که روز یکشنبه منتشر شده، گفت که این شرکت تعداد زیادی توییت ارسال شده توسط برخی حساب‌های کاربری را مشاهده کرده که حاوی توهین و عبارات تحقیرآمیز دیگری بوده است. برای نشان دادن مقیاس این حمله، او گفت که بیش از 50 هزار توییت که در آن‌ها مکررا یک توهین وجود داشت، تنها از 300 حساب کاربری منتشر شد.

راث در ادامه توییت خود توضیح داده که بیشتر این حساب‌ها «نامعتبر» بودند و حساب کاربران درگیر مسدود شده‌اند. او در این رابطه نوشت:

«ما اقداماتی را برای ممنوع کردن کاربران درگیر در این کمپین ترولینگ انجام داده‌ایم و در روزهای آینده به کار خود برای رفع این مشکل ادامه می‌دهیم تا توییتر برای همه ایمن و خوشایند باشد.»

راث در یکی از توییت‌های خود همچنین به توییتی از هفته گذشته که توسط ماسک منتشر شده، اشاره کرده است. مدیرعامل تسلا در این توییت نوشت: «ما هنوز هیچ تغییری در سیاست‌های تعدیل محتوای توییتر ایجاد نکرده‌ایم.»

ایلان ماسک

ماسک علاوه بر تاکید بر اینکه هیچ تغییری در سیاست‌های محتوای توییتر ایجاد نشده، از تشکیل یک «شورای تعدیل محتوا» نیز خبر داده است. او گفت که این شورای جدید از افرادی با «دیدگاه‌های بسیار متنوع» تشکیل خواهد شد و تا زمان تشکیل آن هیچ تصمیمی در مورد خط‌مشی محتوا یا بازگرداندن حساب‌ها گرفته نخواهد شد.

با این حال، تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، نگرانی‌هایی را از سوی بسیاری از کاربران به همراه داشته است. از جمله آن‌ها می‌توان به «شاندا رایمز»، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی سریال Grey’s Anatomy اشاره کرد که در توییت خود نوشت: «برای هر برنامه‌ای که ایلان در نظر دارد، در اینجا حضور ندارم. خداحافظ.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی