ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک: توییتر یک «شورای تعدیل محتوا» خواهد داشت

به گفته ماسک، این شورا از دیدگاه‌های مختلفی تشکیل خواهد شد و درباره مسائل مهم نظر خواهد داد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

ایلان ماسک که پس از کش و قوس‌های فراوان اکنون مالک جدید توییتر محسوب می‌شود، می‌گوید که این شرکت در حال تشکیل شورایی برای گرفتن تصمیمات مدیریتی مهم است.

ماسک در توییت جدید خود نوشت که این شورا دارای «دیدگاه‌های بسیار متنوعی» خواهد بود و «تا قبل از تشکیل این شورا هیچ تصمیم‌گیری درباره محتوای مهم یا بازگرداندن حساب‌های کاربری اتفاق نخواهد افتاد.» چند ساعت بعد، او در توییت دیگری توضیح بیشتری داد و گفت:

«برای روشن کردن این موضوع، ما هنوز هیچ تغییری در سیاست‌های نظارت بر محتوای توییتر ایجاد نکرده‌ایم.»

توییتر

ایلان ماسک همیشه گفته بود که با خرید توییتر، قصد دارد این شبکه اجتماعی را به پلتفرمی برای «آزادی بیان» تبدیل کند و اجازه خواهد داد تا چهره‌های جنجالی مانند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به این پلتفرم بازگردند. به نظر می‌رسد او اکنون قصد دارد که تصمیم‌گیری درباره این موارد را به یک شورا بسپارد.

البته ماسک در توییت‌های خود به جزئیاتی در مورد اینکه به دنبال چه نوع دیدگاهی در شورا است، تعداد افراد و نحوه انتصاب آن‌ها یا تفاوت آن با سیاست‌های نظارت محتوا فعلی شرکت، اشاره‌ای نکرده است.

ایلان ماسک: کاربران تعلیق شده از زندان توییتر آزاد می‌شوند!

ماسک

ماسک همچنین در پاسخ به یکی از توییت‌های «میخائیلا پترسون»، پادکستر معروف که از او درباره بازیابی حساب کاربری پدرش، «جردن پیترسون»، نویسنده و روان‌شناس کانادایی سوال کرده بود، نوشت:

«هر کسی که به دلایل جزئی و مشکوک [حسابش] تعلیق شده، از زندان توییتر آزاد خواهد شد.»

او به خوبی اطلاع‌رسانی کرده که با نحوه عملکرد سیستم‌های تعدیل فعلی این شبکه اجتماعی موافق نیست. در واقع زمانی که ماسک کنترل شرکت را در دست گرفت، بلافاصله چندین مدیر اجرایی آن از جمله «ویجایا گده»، مدیر حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر را اخراج کرد. این موضوع نشان می‌دهد که دوران جدیدی با تصمیم‌گیری‌های متفاوت در توییتر آغاز شده است.

سایر شبکه‌های اجتماعی نیز رویکرد مشابهی را امتحان کرده‌اند. به عنوان مثال، متا هیئت نظارت خود را دارد که به عنوان یک سازمان مستقل روی پلتفرم فیسبوک و تصمیمات مدیریتی نظارت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی