ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کفش هوشمند
علمی

سریع‌ترین کفش‌ جهان، 250 درصد سرعت پیاده‌روی را افزایش می‌دهد [تماشا کنید]

استارتاپ Shift Robotics کفش چرخداری به نام  Moonwalkers طراحی کرده و ادعا می‌کند این کفش می‌تواند تا 250 درصد سرعت راه رفتن را افزایش دهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

استارتاپ Shift Robotics کفش هوشمند چرخداری به نام  Moonwalkers طراحی کرده و ادعا می‌کند این کفش می‌تواند تا 250 درصد سرعت راه رفتن را افزایش دهد.

 در نگاه اول، طراحی کفش‌های جدید شبیه اسکیت‌های معمول است، اما استارتاپ توسعه دهنده آن ادعا می‌کند آنها اسکیت نیستند و می‌گوید محصول این شرکت، سریع‌ترین کفش جهان است. از نظر ظاهری، Moonwalkers شبیه صندل‌های فانتزی است و کاربر می‌تواند در هنگام پوشیدن آنها به حالت عادی راه برود و 8 چرخ موتوردار تعبیه شده در کفش‌ها، باعث می‌شود فردی که آن را به پا کرده است، سریعتر به جلو حرکت کند.

کفش هوشمندی که سرعت پیاده روی را افزایش می‌دهد

ویدیوهایی از این کفش‌ها منتشر شده که فردی آنها را پوشیده و سریع‌تر از معمول راه می‌رود که بی‌شباهت به فیلم‌های علمی تخیلی نیست. شرکت توسعه دهنده Moonwalkers می‌گوید کفش‌های طراحی شده توسط این شرکت، حداکثر سرعت 11 کیلومتر  در ساعت دارد و می‌توان با آنها به راحتی مسیری 10.5 کیلومتری را طی کرد. وزن این کفش‌ها حدود 2 کیلوگرم است.

استارتاپ توسعه دهنده در تلاش است از کمک‌های مالی Kickstarter برای تولید محصول خود استفاده کند ولی گاهی اوقات کمک‌های مالی طبق برنامه پیش نمی‌رود. توسعه این کفش‌ها تاکنون موفق به دریافت کمکم مالی 200 هزار دلاری شده است و احتمالا با توجه به شرایط موجود، کفش‌ها با قیمت 1099 دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است کفش‌ها چرخدار هوشمند، مجهز به نرم افزاری هستند که با حرکات کاربر سازگار می‌شود. همچنین این کفش‌ها مجهز به یک ترمز الکترونیکی هستند که در صورت لزوم و در شرایطی مانند بالا رفتن از پله‌ها، باعث می‌شوند که چرخ‌ها کاملا قفل شوند. این ترمز با حرکات خاص پای راست تحریک می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی