ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بالرد شاهین سیاه آمریکا
علمی

هلیکوپتر Black Hawk در آستانه ورود به ارتش آمریکا؛ دو ماموریت بدون خلبان دیگر انجام شد

این هلیکوپتر که حالا برای استفاده در ارتش آماده شده، می‌تواند بدون توجه به خطرات محیطی و عملیاتی ماموریت‌های نظامی را انجام دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا به اختصار دارپا (DARPA) با موفقیت دو ماموریت کامل را به‌صورت خودکار با هلیکوپتر Black Hawk پشت سر گذاشته است. این بالگرد در دو ماموریت خود توانسته بدون خلبان عملیات‌های نجات و حمل بار را انجام دهد.

بر اساس بیانیه خبری شرکت لاکهید مارتین که زیرمجموعه آن‌ها Sikorsky سازنده نرم‌افزار «شاهین سیاه» بوده، این هلیکوپتر با حفظ ایمنی و به شکلی قابل اعتماد موفق به انجام ماموریت‌های خود شده است. در این بیانیه آمده:

«پروازهایی که در 12، 14 و 18 اکتبر به عنوان بخشی از آزمایش پروژه همگرایی 2022 ارتش آمریکا (PC22) انجام شد، نشان داد که هلیکوپترهای خلبان‌دار حال حاضر و آینده می‌توانند یک روز عملیات‌های پیچیده را با کمترین خدمه یا به‌صورت خودکار انجام دهند. این دستاورد به فرماندگان ارتش و هوانوردان اجازه می‌دهد انعطاف‌پذیری بیشتری در زمینه چگونگی و زمان استفاده از هواپیماها و خلبان‌ها داشته باشند، به ویژه در شرایطی که دید کم یا وضعیت محیط نامناسب است.»

هلیکوپتر Black Hawk

هلیکوپتر Black Hawk آماده ورود به ارتش است

دارپا در این پروژه با شرکت Sikorsky همراه شده تا فناوری خودکاری به نام MATRIX را بسازد که در هواپیماهای بالگردان یا بال ثابت استفاده می‌شوند. «ایگور چرپینسکی»، مدیر بخش نوآوری‌های Sikorsky می‌گوید: «باور داریم که فناوری MATRIX حالا برای ورود به ارتش آماده است.»

چرپینسکی در ادامه با اشاره به این که فناوری MATRIX می‌تواند شانس بقا در دماهای بالا را افزایش دهد، گفت: «هلیکوپترهای بی‌سرنشین یا کم‌سرنشین می‌توانند به شکلی ایمن ماموریت‌های نجات و مهم خود را در طول روز یا شب در محیط‌های جغرافیایی پیچیده و میدان‌های مبارزه انجام دهند.»

خلبانان در خلال این آزمایش‌ها با فعال‌سازی سیستم MATRIX کنترل کامل پرواز را به کامپیوتر محول کردند. سپس هلیکوپتر توانست یک ماموریت تجهیز پزشکی و یک ماموریت ترکیبی حمل بار و تخیله مصدومان را به انجام برساند.

این سلسله آزمایش‌ها در واقع دومین سری از پروازهای بدون سرنشین شاهین سیاه در سال جاری میلادی است. دارپا قبلا در ماه فوریه 2022 یک پرواز 30 دقیقه‌ای را با این بالگرد انجام داده بود. Sikorsky و دارپا حالا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به همکاری در زمینه استفاده از فناوری پرواز خودکار در عملیات‌های نظامی ادامه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی