ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ون دلیکا
خودرو

ون دلیکا 2023 در راه بازار؛ نسل جدید از ون‌های تاکسی‌ موجود در ایران

میتسوبیشی دلیکا یک خودرو تجاری معروف ژاپنی است که از 1968 تاکنون به تولید می‌رسد و به تازگی مدل 2023 آن معرفی شده است.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

ون دلیکا که با نام اصلی سوئست دلیکا شناخته می‌شود، یکی از محصولات تجاری بهمن موتور در دهه 1380 خورشیدی بود. این ون در حقیقت کپی چینی از یکی از محصولات میتسوبیشی با همین نام است. میتسوبیشی دلیکا نام یک خودرو تجاری معروف ژاپنی است که از سال 1968 تاکنون در قالب پنج نسل به تولید می‌رسد و به تازگی نیز مدل 2023 این خودرو معرفی شده است. خودرویی که شاید به واسطه قیمت اقتصادی و ابعاد جمع و جورش، امکان عرضه به بازار ایران را نیز داشته باشد!

شرکت چینی سوئست در سال 1996 لیسانس تولید نسل سوم این ون را از میتسوبیشی خریداری کرد و تا سال 2013 به عرضه آن مشغول بود. تعدادی از نسخه‌های نسل سوم این خودرو با برند سوئست به بازار ایران راه یافتند، در حالی که نسخه‌های اصلی ژاپنی در حال پوست اندازی و تعویض نسل بودند.

ون دلیکا در سال 2023 پنجاه و یکمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد. میتسوبیشی تصمیم دارد به همین مناسبت، نسخه کوچک شده‌ای از آن را روانه بازار کند. خودروهای کوچک شهری موسوم به خودروی کی (Kei car) از طرفداران بسیاری در کشورهای شرق آسیا برخوردار هستند. نسخه کوچک شده ون دلیکا از سیستم چهار چرخ محرک و قوای فنی هیبریدی بهره می‌برد.

ون دلیکا مینی، محکم و سبک!

میتسوبیشی قول داده است که ون جدید فوق‌العاده سبک وزن، کوچک و محکم باشد. همچنین برای سهولت ورود به خودرو و خارج شدن از آن، درب‌ها به صورت بازشونده مخالف (همچون درب‌های رولزرویس) طراحی شده‌اند. میتسوبیشی کوچکترین صفحات محافظ بدنه که تاکنون در یک خودرو چهار چرخ محرک دیده شده‌اند را در ون دلیکا مورد استفاده قرار داده است. خودروساز ژاپنی تصمیم دارد این ون را در نسخه‌های دو رنگ با رینگ‌های آلیاژی تیره به فروش برساند.

ون دلیکا 2023 ابعاد و اندازه‌ای مشابه با میتسوبیشی eK خواهد داشت. ابعاد این خودرو شامل 3395 میلی‌متر طول، 1475 میلی‌متر عرض و فاصله بین دو محور 2495 میلی‌متر می‌شود. بسته به نوع خودرویی که خریداری می‌کنید (آفرودی یا شهری) ارتفاع این مینی‌ون کوچک از 1640 تا 1660 میلی‌متر متغیر خواهد بود.

نیروی میتسوبیشی دلیکا 2023 توسط یک موتور کوچک سه سیلندر بنزینی توربوشارژر تامین می‌شود. این موتور 658 سی سی حجم دارد و برای انتقال قدرت آن نیز از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده خواهد شد. این خودرو اواسط ژانویه 2023 و پس از سال نو میلادی در ژاپن به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی