ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک آبی ایلان ماسک
تکنولوژی

توییتر اکانت‌های رسمی را با تیک خاکستری و برچسب جدید Official متمایز می‌کند

یکی از مدیران توییتر می‌گوید با عرضه سرویس بلو، اکانت‌های رسمی یک برچسب جدید دریافت می‌کنند تا اعتبار آن‌ها را نشان دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

به نظر می‌رسد که توییتر بالاخره نقص مهم ارائه تیک آبی با سرویس بلو را پذیرفته و به همین منظور می‌خواهد از برچسبی تحت عنوان Official به همراه یک تیک خاکستری جدید استفاده کند. این برچسب به مسئولان دولتی، شرکت‌ها و چهره‌های شناخته‌شده ارائه خواهد شد تا وجه تمایزی بین این گروه و گروه کاربرانی باشد که صرفاً توییتر بلو خریداری کرده‌اند.

«استر کرافورد» که وظیفه هدایت پروژه جدید توییتر بلو را برعهده دارد، در توییتی در این‌باره نوشته است: «بسیاری از شما پرسیده بودید که چطور می‌توان مشترکان توییتر بلو با تیک آبی را از اکانت‌هایی که به‌صورت رسمی تأیید شده‌اند، تشخیص داد. به همین خاطر در زمان عرضه [بلو] از برچسب Official برای اکانت‌های منتخب رونمایی می‌کنیم.»

به گفته کرافورد، اکانت‌هایی که این برچسب را دریافت خواهند کرد، شامل مسئولان دولتی، شرکت‌ها، شرکای تجاری، رسانه‌های بزرگ، ناشران و برخی از چهره‌های شناخته‌شده خواهند بود. البته اینکه از قبل تیک آبی داشته باشید، به معنای این نیست که به‌طور خودکار برچسب Official را دریافت می‌کنید. به‌علاوه، این برچسب خریدنی نیست و خود توییتر تصمیم می‌گیرد که چه کسانی باید آن را داشته باشند.

تیک خاکستری جدید در صفحه اکانت توییتر

تیک خاکستری Twitter

کرافورد به‌عنوان نمونه، تصویری از اکانت Twitter@ را منتشر کرده است که این برچسب را دارد، اما در عمل اگر به این صفحه بروید، نمی‌توانید برچسبی ببینید. دلیل این مغایرت احتمالاً به‌خاطر این است که سرویس توییتر بلو هنوز راه‌اندازی نشده است. همچنین، مشخص نیست که این برچسب صرفاً از داخل صفحه پروفایل افراد قابل مشاهده است یا در زمان مشاهده توییت‌ها هم دیده خواهد شد.

از زمان معرفی نسخه جدید سرویس توییتر بلو، انتقادات زیادی به سمت ایلان ماسک روانه شد. کاربران معتقد بودند که این تغییر باعث می‌شود تیک آبی کاربرد اصلی خود را در معرفی حساب‌های رسمی از دست بدهد. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که مدیریت جدید توییتر کمی عقب‌نشینی کرده و پس از به تعویق انداختن عرضه این سرویس تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، آن‌ها حالا برچسب Official را به عنوان راهکاری برای حل این مشکل ارائه کرده‌اند.

تنها سؤالی که پیش می‌آید این است که اگر برچسب Official قرار است جای نسخه قبلی تیک آبی را بگیرد، نسخه جدید تیک آبی به چه دردی خواهد خورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی