ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صرافی
تکنولوژی

انتقال اشتباه 400 میلیون دلار توسط Crypto.com به صرافی رقیب؛ تمام وجوه پس گرفته شدند

انتقال 320 هزار اتریوم با ارزش 400 میلیون دلار اواخر مهر ماه انجام شد و اکنون تمام آن پس گرفته شده‌اند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

Crypto.com اواخر ماه گذشته به اشتباه بیش از 320 هزار اتریوم به ارزش 400 میلیون دلار را به یک صرافی ارز دیجیتال رقیب به نام Gate ارسال کرده است. این موضوع امروز پس از آن فاش شد که یکی از کاربران توییتر اسکرین‌شات مربوط به انتقال این مقدار از اتر را منتشر کرد. البته Crypto.com وجوه منتقل‌شده را از صرافی دریافت کرده است.

«کریس مارسالک»، مدیرعامل Crypto.com در توییت خود نوشت که این انتقال نتیجه یک خطای انسانی بوده است. او گفت که فردی از تیمش به اشتباه حدود 80 درصد از اتریوم موجود در ذخایر خود را به یک «صرافی موجود در لیست سفید» فرستاده است.

در توییت او نوشته شده است:

«قرار بود این یک انتقال به کیف پول سرد (آفلاین) جدید باشد، اما به یک آدرس صرافی خارجی در لیست سفید ارسال شد.»

بازپس‌گیری وجوه انتقال داده شده به این صرافی

Crypto.com

در ادامه توییت او آمده است:

«ما با تیم Gate همکاری کردیم و به دنبال آن، وجوه به کیف پول بازگردانده شدند. فرایند و ویژگی‌های جدیدی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق پیاده‌سازی شده است.»

سخنگوی صرافی Crypto.com در بیانیه‌ای به The Block گفت:

«انتقالات ETH بیش از سه هفته پیش، در 21 اکتبر (29 مهر) به حساب شرکتی در لیست سفید ما در Gate انجام شده است. Crypto.com در روزهای بعد برای بازگشت وجوه به کیف پول سرد خود اقدام کرد. کل ETH با موفقیت توسط Crypto.com برداشته شد و به کیف پول ما بازگشت.»

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که اعتماد نسبت به صرافی‌های متمرکز پس از سقوط FTX کاهش یافته است و کاربران بیشتر از قبل در حال بررسی دقیق نحوه مدیریت صرافی‌ها هستند.

همچنین این اولین‌باری نیست که Crypto.com چنین خطایی را مرتکب می‌شود. سال گذشته نیز یکی از کارمندان این صرافی به اشتباه بیش از 7.1 میلیون دلار را به حساب یکی از مشتریان منتقل کرده بود. این شرکت سپس از این شخص برای بازگرداندن وجوه شکایت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی