ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یلن
تکنولوژی

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده: بازار رمزارزها به تنظیم مقررات بسیار دقیقی نیاز دارد

«جانت یلن»، وزیر خزانه داری ایالات متحده می‌گوید سقوط صرافی FTX تایید می‌کند که بازار کریپتو نیاز به تنظیم مقررات بسیار دقیقی دارد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

«جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در گفتگویی با بلومبرگ اعلام کرده است سقوط صرافی FTX تأیید می‌کند که بازار کریپتو نیاز به تنظیم مقررات بسیار دقیقی دارد.

روز جمعه، ۲۰ آبان‌ماه صرافی FTX و بیش از ۱۰۰ شرکت و مؤسسه زیرگروه آن درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ آمریکا را ثبت کردند و «سام بنکمن-فرید»، مدیرعامل این صرافی نیز از سمت خود استعفا کرد. به‌دنبال سقوط این صرافی و به دلیل نقش مهمی که FTX در پروژه‌های مختلف داشت، بازار رمز‌ارزها با ریزش روبه‌رو شد و قیمت بیت‌کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال سقوط کرد.

نوسان در بازار کریپتو و اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا

بلومبرگ روز شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، وضعیت بازار کریپتو را مورد توجه قرار داده و می‌گوید سقوط صرافی رمزارز FTX، دیدگاه او را تقویت می‌کند که بازار کریپتو نیاز به تنظیم مقررات بسیار دقیقی دارد.

یلن در مصاحبه‌ خود با بلومبرگ افزود چنین نقاط ضعفی در بازار کریپتو وجود دارند که نشان می‌دهند باید توجه بیشتری به قانون‌گذاری آن داشت. یلن می‌گوید در سایر مبادلات مالی قانون‌گذاری شده و در واقع تنظیم مقررات ‌شده، دارایی‌های مشتریان تفکیک می‌شوند.

وی در صحبت‌های خود اشاره کرد که برخی تصور می‌کنند می‌توانند از سپرده‌های مشتریان یک صرافی استفاده کرده و آنها را به یک شرکت جداگانه وام بدهند؛ این کار مجاز نیست. چنین سرمایه‌گذاری‌هایی از نظر وی مخاطره‌آمیز هستند و باید به‌صورت قانونی مورد توجه قرار بگیرند.

وی به بلومبرگ اعلام کرد که این صنعت هنوز با بخش بانکداری ادغام نشده و به همین دلیل نمی‌تواند به‌عنوان تهدیدی برای ثبات مالی در نظر گرفته شود.

نظرات یلن در مورد مقررات ارزهای دیجیتال بازتاب نظرات سایر کارشناسانی است که قوانین سختگیرانه‌تری را برای رمز‌ارزها پس از سقوط FTX پیش‌بینی می‌کنند.

«لری سامرز»، وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا در جریان گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد که آنچه در چند روز اخیر در بازار رمز‌ارزها رخ داد، مردم را می‌ترساند و همچنین تنظیم‌کنندگان مقررات نیز می‌ترسند در چنین شرایطی وارد عمل شوند.

باید دید بازار کریپتو در بین همه این تلاطم‌ها به چه سمت‌وسویی حرکت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی