ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس: اکثر نمایندگان خواهان رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ هستند

نادری تاکید دارد سیاست فیلترینگ به این شکل جواب نمی‌دهد و باید نحوه مواجهه با پدیده‌های روز تغییر کند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۷

عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد اکثر نمایندگان پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ هستند. «احمد نادری» تأکید دارد که سیاست فیلترینگ به این شکل جواب نمی‌دهد.

بیش از یک ماه از فیلتر‌شدن اینستاگرام و واتس‌اپ می‌گذرد، اما هیچ تصمیم جدیدی برای این دو پلتفرم اتخاذ نشده است. اگرچه به نظر می‌رسد که با توجه به طرح صیانت و اظهارات برخی از نمایندگان مجلس، این نهاد با ادامه فیلتر‌ینگ اینستاگرام و واتس‌اپ مخالف نیست، اما نادری مدعی شد که اکثر نمایندگان مجلس پیگیر رفع فیلتر این دو پلتفرم هستند.

او روز گذشته در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به سؤالی درباره فیلترینگ گفت:

«بخش زیادی از نمایندگان مجلس به ریاست قالیباف، پیگیر برداشته‌شدن فیلترینگ و رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ هستند. جلسات زیادی برگزار شده که برخی از آن‌ها محرمانه است، اما بحث‌های جدی مطرح شده برای اینکه باید این فیلتر برداشته شود.»

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید دارد که سیاست فیلترینگ به شکل فعلی جواب نمی‌دهد. نادری با اشاره به رفتارهای سلبی صورت گرفته در برابر ویدیو، ماهواره و... اظهار داشت: «سال 1396 تلگرام فیلتر شد و سپس یک نهاد داخلی تلگرام طلایی را راه‌اندازی کرد که آن نیز حذف شد. این‌ها نشان می‌دهد که چنین سیاستی جواب نمی‌دهد و باید نحوه مواجهه تغییر کند.»

گفتنی است در طول یک ماه گذشته، اظهارات ضد و نقیضی درباره فیلتر‌کردن دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتس‌اپ مطرح شده است. به‌طور مثال، وزیر ارتباطات، شرط ادامه فعالیت این دو پلتفرم آمریکایی را تغییر رفتار آن‌ها عنوان کرده است.

این در حالی است که محدودیت‌های اخیر اینترنت و فضای مجازی ضربه بزرگی به اقتصاد دیجیتال، استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای آنلاین زده است.

به گواه آمارهای رسمی، اختلالات اخیر اینترنت و مسدودسازی‌ها بیش از 80 هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارها خسارت وارد کرده و ادامه آن می‌تواند کشور را با چالش بزرگ بیکاری رو‌به‌رو کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ErfanSH
    ErfanSH | ۲۳ آبان ۱۴۰۱

    تلگرام و یوتیوب هم در دستور کار قرار بدید چی میشه مگه... 😕😕🙄

مطالب پیشنهادی