ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک
کسب و کار

تیم کوک: استخدام در اپل به‌صورت کامل متوقف نشده است

«تیم کوک» می‌گوید روند استخدام در این شرکت کندتر از قبل پیش می‌رود ولی جذب نیروهای جدید به صورت کامل متوقف نشده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل در مصاحبه جدید خود تأیید کرده که روند استخدام در این شرکت کندتر از قبل پیش می‌رود، ولی جذب نیروهای جدید به‌صورت کامل متوقف نشده است.

بلومبرگ اواسط آبان‌ماه گزارشی منتشر و اعلام کرد اپل قصد دارد جز در بخش تحقیق و توسعه، استخدام نیروهای جدید در سایر واحدها را تا پایان 2023 متوقف کند. در این گزارش و گزارش‌های دیگری به این موضوع اشاره شده بود که اپل حتی قصد دارد با هدف کاهش هزینه‌ها در سال 2023، برخی نیروهای خود را تعدیل کند. اکنون تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه جدید خود شایعه توقف کامل استخدام را رد و تأیید کرده که این شرکت هنوز هم نیرو استخدام می‌کند، ولی سرعت استخدام‌ها در این شرکت کاهش پیدا کرده است و جز در برخی بخش‌ها، در سایر واحدهای اپل، جذب نیرو کماکان انجام می‌شود.

استراتژی فعلی استخدام در اپل با سایر شرکت‌های فناوری کاملاً متفاوت است. متا اخیراً 11000 کارمند خود را به دلیل نگرانی‌های اقتصادی اخراج کرد و توییتر نیز پس از خرید ایلان ماسک با تعدیل نیروی گسترده کارمندان روبه‌رو شد.

سایر شرکت‌های فناوری ازجمله اسنپ، لیفت، سیل‌فورس، شاپیفای، کوین بیس و استرایپ نیز در هفته‌های اخیر تصمیم مشابهی برای تعدیل نیرو گرفته‌اند. اپل اما ظاهراً روال دیگری را در پیش گرفته و روند استخدام را کندتر از قبل کرده ولی آن را به‌صورت کامل متوقف نکرده است.

تیم کوک در مصاحبه جدید خود به برخی برنامه‌های شرکت در مورد توقف دورکاری و الزام به حضور فیزیکی نیز صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

برنامه اپل برای استخدام نیروهای جدید

با‌ وجود اینکه گزارش‌های مختلفی در مورد تصمیم اپل برای توقف استخدام‌ها در سال 2023 منتشر شده بود، تیم کوک در مصاحبه جدید خود به موضوع دیگری اشاره دارد. وی در مصاحبه انجام‌شده تأیید کرده است که روند استخدام‌ها در شرکت به‌صورت کامل متوقف نشده و قرار نیست در سال 2023، جذب نیروهای جدید در اپل متوقف شود.

وی همچنین توضیح داده که این شرکت قویاً در تلاش است سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی انجام دهد و جذب نیروهای جدید یکی از این موارد است. مدیرعامل اپل در جریان مصاحبه خود اضافه کرده است که روند استخدام در اپل کندتر از قبل پیش می‌رود، ولی متوقف نشده است. این شرکت در اکثر بخش‌ها استخدام خواهد داشت، ولی برخی واحدها از این قاعده مستثنی هستند.

تیم کوک معتقد است که حضور فیزیکی در اپل، کلید نوآوری و کار تیمی است. وی خاطرنشان کرد که کارمندان اپل پنج روز در هفته در دفتر نیستند و گاهی در روزهای آخر هفته دفتر شبیه شهر ارواح می‌شود. حال باید دید اپل چه تغییراتی را در روال حضور کارمندان در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی