ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
کسب و کار

ادامه اخراج کارکنان توییتر؛ ایلان ماسک حتی انتقادهای خصوصی را هم تحمل نمی‌کند

گزارش‌ها می‌گویند حداکثر 20 نفر به خاطر انتقاد از ماسک در توییتر یا در کانال خصوصی این شرکت در اسلک اخراج شده‌اند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

ایلان ماسک که روزی گفته بود امیدوار است حتی سخت‌ترین منتقدانش هم در توییتر باقی بمانند، تأیید کرده که کارمندان توییتر را پس از ابراز انتقاد به‌صورت عمومی یا در کانال‌های خصوصی این شرکت در اسلک، اخراج کرده است. منابع آگاه می‌گویند تاکنون 20 نفر به‌خاطر پست‌هایی که در اسلک منتشر کرده‌اند، از کار بیکار شده‌اند.

مالک جدید توییتر پس از اخراج نیمی از کارمندان و فسخ قرارداد حداکثر 5500 کارمند پیمانی، حالا به‌طور خاص در حال بیرون‌کردن نیروهایی است که در این شبکه اجتماعی یا در کانال خصوصی شرکت در اسلک از او انتقاد کرده‌اند.

ایلان ماسک دیروز اعلام کرد که «اریک فرونهوفر»، توسعه‌دهنده توییتر را به‌خاطر مخالفت با گفته‌های او درباره کند بودن اپ توییتر اخراج کرده است. «ساشا سولومون» هم دیگر کارمند این شرکت بود که ظاهراً به‌خاطر پست‌های خود از کار بیکار شد. به دنبال این اتفاقات، ظاهراً افراد بیشتری به دلایل مشابه اخراج شده‌اند. به نظر می‌رسد که مدیرعامل جدید توییتر حتی به کسانی که توییت‌های انتقادی را ری‌توییت کرده‌اند هم رحم نکرده است.

اخراج کارمندان توییتر به‌خاطر انتقاد خصوصی از ایلان ماسک

اگرچه برخی از کاربران مدعی بودند که کارمندان نباید در فضای عمومی انتقادات تندی علیه رئیس خود داشته باشند، حالا گزارش‌ها حاکی از آن هستند که برخی نیروها پس از ابراز انتقاد در کانال‌های خصوصی هم به سمت در خروجی هدایت شده‌اند.

«نیک مورگان»، کارمند سابق توییتر که البته قبلاً انتقاداتی را در صفحه توییتر خود ابراز کرده بود، در توییتی می‌گوید: «اکانت توییترم در آن زمان خصوصی بود، بنابراین صرفاً می‌توانم حدس بزنم که این اتفاق به‌خاطر عدم وفاداری صد‌درصدی در اسلک رخ داده باشد.»

«گرجلی اوروز» در توییتی می‌گوید حدود 10 نفر به‌خاطر بیان انتقادات خود در کانال داخلی اسلک کنار گذاشته‌اند. با این حال، «کیسی نیوتن» از خبرگزاری پلتفرمر در توییتی مدعی شده که منابع او از اخراج نزدیک به 20 نفر به دلیل پست‌های اسلک حکایت دارند. بلومبرگ هم تأیید کرده که حداقل دو جین کارمند به‌خاطر انتقاد از ماسک در پلتفرم‌های مختلف اخراج شده‌اند.

با توجه به این که توییتر دیگر واحد ارتباطات ندارد، اطلاعاتی در‌این‌باره منتشر نشده است. اما ماسک شخصاً در توییتی در پاسخ به گزارشی درباره اخراج افراد منتقد خود به‌صورت طعنه‌آمیز گفته است: «می‌خواهم بابت اخراج این نابغه‌ها عذرخواهی کنم. استعداد درخشان آن‌ها بدون شک در جایی دیگر بهتر استفاده خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی