ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا
اخبار خودرو

سریع‌تر از بوگاتی ویرون؛ ریمک نورا رکورد سرعت خودروهای برقی را شکست

ابرخودروی ریمک نورا با ثبت رکورد 412 کیلومتر در ساعت عنوان سریع ترین اتومبیل برقی دنیا را به نام خود ثبت کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

ریمک نورا (Nevera) با ثبت رکورد سرعت 256 مایل (معادل 412 کیلومتر) در ساعت، عنوان سریع‌ترین خودروی برقی دنیا را از آن خود کرد. ثبت چنین رکوردی توسط یک مدل الکتریکی خیابانی بسیار اهمیت دارد و نشان می‌دهد استارتاپ اهل کرواسی، بسیار جلوتر از تمامی رقبای مستقیم و غیرمستقیم است. نکته جالب آنکه این رکورد از حداکثر سرعت ثبت‌شده توسط نسخه اولیه (لانچ ادیشن) بوگاتی ویرون بیشتر است و عملاً این سوپر اسپرت برقی را در کلاس سرعتی هایپرکارهای بنزینی قرار می دهد.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا

کمپانی ریمک رکورد استثنایی خود را در پیست پاپنبورگ واقع در آلمان ثبت کرده است. این پیست که در واقع متعلق به فولکس واگن است، ساختاری بیضی‌شکلی دارد و طول آن به 2.5 مایل (معادل 4 کیلومتر) می‌رسد. در حین عملیات ثبت رکورد، ریمک ابرخودروی نورا را در حالت موسوم به حداکثر سرعت قرار داده است. در این حالت ضریب درگ خودرو برای دستیابی به بیشترین سرعت ممکن کاهش پیدا می‌کند. البته این کاهش تا حدی است که نیروی رو به پایین یا همان downforce از حد معینی پایین‌تر نرود.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا

پیش‌بینی رکوردشکنی از طریق شبیه‌سازی کامپیوتری

نکته جالب اینکه ریمک نورا قبل از پایان مسیر مستقیم پیست پاپنبورگ، رکورد 412 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. کروات‌ها تأکید می‌کنند این رکورد را به وسیله دستگاه GPS فوق دقیق Racelogic V-Box ثبت کرده‌اند. جالب‌تر آنکه مهندسان ریمک قبلاً در جریان فرایندهای مربوط به توسعه پروتوتایپ C-Two، از طریق شبیه‌سازی دستیابی به این رکورد را پیش‌بینی کرده بودند. بد نیست اشاره کنیم سرعت 412 کیلومتر بهترین رکورد ثبت‌شده در پیست پاپنبورگ آلمان محسوب می‌شود.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا

راننده تست ریمک در این رکوردگیری، عملکرد و پایداری نورا در سرعت 412 کیلومتر در ساعت را بسیار عالی توصیف می‌کند. وی این امر را نتیجه تلاش‌های مهندسان آیرودینامیک و داینامیک ریمک می‌داند. مدلی که این رکورد استثنایی را ثبت کرده، به تایرهای میشلن کاپ 2R مجهز بوده و قبل از رکوردگیری، مهندسان میشلن با دقت آنها را بررسی کرده‌اند.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا

رکورد ریمک نورا بهتر از رکورد بوگاتی ویرون افسانه‌ای

برای درک بهتر رکورد ریمک نورا، باید آن را با رکورد بوگاتی ویرون افسانه‌ای مقایسه کنیم. رکورد این ابرخودروی فرانسوی برابر با 253 مایل یا 407 کیلومتر در ساعت است که در سال 2005 به ثبت رسید. البته فرزند خلف این ابرخودرو، یعنی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس در سال 2019 توانست رکورد باورنکردنی 304.77 مایل (490.48 کیلومتر) در ساعت را به نام خود ثبت کند.

Miro Zrnčević راننده‌ای است که هدایت ریمک نورا را در این رکوردگیری بر عهده داشته

ریمک می‌گوید نسخه رکوردشکن، تفاوتی با مدل‌های تحویلی به مشتریان ندارد. البته برای دستیابی به رکورد مذکور، مهندسان محدودکننده سرعت را برداشته‌اند. این محدودکننده برای محافظت از تایرها، اجازه عبور از سرعت 219 مایل (352 کیلومتر) در ساعت را نمی‌دهد. این شرکت تأکید می‌کند امکان ثبت رکورد 412 کیلومتر در ساعت برای تمامی نوراهای تولیدی وجود دارد. برای این کار کافی است در رویدادهای اختصاصی تیم ریمک با کنترل شرایط و حفظ ضوابط، محدودکننده سرعت را از خودروهای مشتریان بردارد.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا

مشخصات ریمک نورا

ریمک نورا از یک پیشرانه برقی با چهار موتور بهره می‌برد. این موتورها با همکاری هم 1887 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. وظیفه تأمین انرژی این موتورها را پک باتری 120 کیلووات ساعتی بر عهده دارد. به‌جز عنوان پرسرعت‌ترین خودروی برقی دنیا، نورا با رکورد 8.582 ثانیه سریع‌ترین اتومبیل مسیر یک چهارم مایل نیز به شمار می‌رود. این رکورد سال گذشته ثبت شد.

ریمک نورا سریعترین خودروی برقی دنیا

شایان ذکر است در حال حاضر عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا به ابرخودروی SSC Tuatara تعلق دارد. این راکت زمینی میانگین سرعت 295 مایل (474.8 کیلومتر) در ساعت را در مسیر رفت و برگشت به نام خود ثبت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی