ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
کسب و کار

مدیرعامل آمازون: تعدیل نیرو سال آینده هم وجود خواهد داشت

آمازون چند روز قبل شروع به تعدیل نیرو کرده بود و اکنون گفته می‌شود که در سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

اندی جسی، مدیرعامل آمازون از طریق یادداشتی به کارمندان خود خبر داد که این شرکت در اوایل سال 2023 نیز دوباره تعداد کارمندان خود را کاهش خواهد داد. غول خرده‌فروشی به تازگی اعلام کرده بود که در حال تعدیل نیروهای خود است. جسی در این یادداشت می‌گوید که با ادامه فرایند برنامه‌ریزی سالانه آمازون، در سال آینده نقش‌های بیشتری کاهش خواهند یافت.

جسی در این یادداشت اشاره نکرده است که دقیقاً چه تعداد از کارمندان تعدیل خواهند شد، اما اعلام کرده که «کاهش‌هایی در فروشگاه‌ها و سازمان‌های [افراد، تجربه و فناوری] وجود خواهد داشت.» آمازون در اوایل سال آینده اطلاع خواهد داد که چه کسانی تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

اندی جاسی
اندی جسی

در این یادداشت نوشته شده:

«من در حال حاضر حدود یک‌سال‌و‌نیم است که در این نقش هستم و بدون شک، این سخت‌ترین تصمیمی بوده که در این مدت گرفته‌ام. من یا رهبرانی که این تصمیم‌ها را می‌گیرند، اعتقاد داریم که با این تصمیم فقط نقش‌ها حذف نمی‌شوند، بلکه افرادی با احساسات، جاه‌طلبی‌ها و مسئولیت‌هایی کنار گذاشته می‌شوند و زندگی‌شان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.»

اخراج حدود 10 هزار کارمند از آمازون

CNBC به نقل یکی از منابع خود توضیح می‌دهد که آمازون قصد دارد حدود 10 هزار کارمندش را اخراج کند. این کاهش کارمندان در حالی انجام می‌شود که آمازون با وضعیت اقتصادی نامطلوبی مواجه شده که رشد برخی بخش‌های آن را کند کرده و در طول همه‌گیری، تعداد کارکنان آن افزایش یافته است.

شرکت آمازون

جسی نوشت:

«این تصمیم‌ها در اوایل سال 2023 با کارمندان و سازمان‌های تحت تأثیر به اشتراک گذاشته خواهد شد. ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که دقیقاً چه تعداد از نقش‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما هر‌یک از رهبران زمانی که جزئیات را مشخص کرده‌ایم، با تیم‌های مربوط به خود ارتباط برقرار می‌کنند.»

علاوه بر آمازون، شرکت‌های حوزه فناوری دیگری نیز به دلایلی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت متا اشاره کرد که چند روز پیش اخراج 11 هزار کارمند را اعلام کرده بود. ایلان ماسک نیز پس از خرید توییتر، تعدیل نیرو گسترده آن را کلید زد که به موجب آن، 3700 کارمند کار خود را از دست داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی