ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زامیاد زاگرس در راه است؛ سومین محصول بر اساس فودای F22 در ایران

زمزمه‌های عرضه پیکاپ زاگرس به بازار ایران از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد و در‌نهایت زامیاد امسال تأیید کرد که این محصول راهی بازار می‌شود.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

نمایشگاه خودروی اصفهان امسال پس از سه‌سال وقفه در تاریخ ۳ آذرماه برگزار شده و میزبان شرکت زامیاد است. زامیاد را می‌توان زیرمجموعه کار و تجاری سایپا دانست که امسال محصولات سگمنت پیکاپ را به نمایشگاه خودروی اصفهان آورده است. زمزمه‌های عرضه پیکاپ زاگرس به بازار ایران از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد و در‌نهایت زامیاد امسال تأیید کرد که این محصول را راهی بازار کشورمان خواهد کرد. این مدل در‌واقع برادر دوقلویی برای وانت کلوت مکث موتور و شاسی‌بلند دایون Y5 ایلیا خودرو محسوب می‌شود و احتمالاً در آینده نزدیک برادر چهارمی نیز از گروه صنعتی آمیکو خواهد داشت!

زامیاد زاگرس در حقیقت یک محصول از شرکت چینی فودای است که با نام فودای F22 شناخته می‌شود. پلتفرم این پیکاپ با پیکاپ مکث موتور کلوت که محصولی از دایون به حساب می‌آید، مشترک است. به همین دلیل زاگرس و کلوت از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

مکث موتور کلوت

زامیاد زاگرس اولین محصول فودای در بازار کشورمان نیست؛ پیش از این زامیاد پادرا و زامیاد کارون نیز در نسخه‌های تک‌کابین و دوکابین فودای F16 وارد بازار ایران شده بودند. فودای F22‌ نیز سومین محصول این برند برای بازار ایران است. خوشبختانه فودای F22 با کمترین تغییرات در بخش قوای فنی و تجهیزات به بازار ایران عرضه می‌شود و برخلاف زامیاد کارون، از پیشرانه‌های قبلی زامیاد برای آن استفاده نشده است.

این پیکاپ به قوای محرکه نام آشنای 4G69‌ میتسوبیشی مجهز خواهد بود. این قوای محرکه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری برخلاف کلوت و دایون وای 5 به توربوچارجر مجهز نیست و می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی نیز نیروی تولیدی توسط این موتور پیکاپ زاگرس را به‌عهده خواهد گرفت.

از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی فودای F22‌ می‌توان به این موارد اشاره کرد: روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم چند‌رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، آینه‌های تنظیم‌شونده برقی و قفل دیفرانسیل الکترونیکی.

هنوز برچسب قیمتی پیکاپ زامیاد زاگرس مشخص نیست، اما انتظار می‌رود این خودرو با بهایی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان راهی بازار کشورمان شود.

آیا فودای لندفورت تبدیل به اولین شاسی‌بلند سایپا می‌شود؟ [بروزرسانی] - مهر ۹۹

شهریور‌ماه 1397 بود که اولین اطلاعات در مورد عرضه یک خودرو چینی نامشخص با بدنه کاور‌شده توسط زامیاد منتشر شد. با این حال اطلاعات بعدی نشان داد که خودروی مذکور چیزی نیست جز مدل لندفورت از کمپانی فودای که در‌واقع یک شاسی‌بلند با شاسی مستقل از بدنه است. حالا اما با گذشت بیش از 2 سال از خبر مذکور، امروز (10 مهر 1399) سایپا با انتشار تصویر زیر از عرضه اولین شاسی‌بلند با نشان ایرانی خبر داده است و دست برقضا، عکس منتشر‌شده توسط سایپا نیز از شباهت غیر‌قابل انکاری با تصاویر منتشر‌شده فودای لندفورت برخوردار است. ظاهراً این خودرو قرار است با نام زامیاد تیوان راهی بازار فروش شود.

به عبارت دیگر، این احتمال وجود دارد که درست مانند گوشی صایران، سایپا نیز برنامه استفاده از نشان خود روی فودای لندفورت را در پیش داشته باشد، تا اولین شاسی‌بلند با نشان ایرانی، عملاً یک چینی‌زاده تمام‌عیار از آب درآید.

اولین اطلاعات از فودای لندفورت، شاسی‌بلند چینی زامیاد تیوان [بروزرسانی] - شهریور 97

به تازگی زامیاد با انتشار تصاویری ناقص از تولید یک شاسی‌بلند جدید و هفت‌نفره تا قبل از پایان سال خبر داده است. از سوی دیگر حدود یکی دو ماه قبل نیز شاهد تردد یک خودرو کراس اوور با پوشش‌های استتار‌شده در خیابان‌های تهران بوده‌ایم که نام و مشخصات نامعلومی داشت. حالا اما در پی انتشار تصاویر توسط زامیاد، می‌توان با اطمینان گفت که این خودروی استتار‌شده در‌واقع محصول آینده زامیاد است که بر پایه کراس اوور چینی فودای لندفورت بنا نهاده شده و احتمالاً زامیاد تیوان نامیده خواهد شد.

لندفورت زامیاد


لندفورت یا همان زامیاد تیوان محصول کمپانی گوانگ دونگ فودای (Guangdong Foday Automobile) چین است. این کمپانی با قدمتى در حدود سی‌سال، تولید‌کننده خودروهای پیکاپ، SUV و پرس‌های صنعتی است که معمولاً از طراحی ظاهری نسبتاً عجیب‌و‌غریبی نیز برخوردارند. به شکل دقیق مشخص نیست که زامیاد به چه دلیل از میان انبوه خودروسازان چینی به سراغ فودای رفته است، اما حداقل روی کاغذ می‌توان امید داشت که به دلیل سابقه طولانی این شرکت در زمینه ساخت خودروهای پیکاپ و SUV، شانس بیشتری برای آفرود و عملکرد خارج از جاده‌ای مناسب این خودرو وجود داشته باشد.

لندفورت زامیاد

فودای لندفورت در بازار چین مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری که ظاهراً ساخت میتسوبیشی است و با مدل 4G69S4N شناخته می‌شود. حداکثر قدرت تولید‌شده توسط این پیشرانه 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 200 نیوتون متر است.

مصرف سوخت زامیاد تیوان یا همان فودای لندفورت در شهر 13.3 لیتر، مصرف سوخت بیرون شهر 8.5 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 10.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. لندفورت دارای 4771 میلی‌متر طول، 1870 میلی‌متر عرض و 1828 میلی‌متر ارتفاع است و در دو مدل 2WD و 4WD با گیربکس 5 سرعته دستی عرضه می‌شود. اما در خصوص بازار ایران، زامیاد خبر از استفاده از یک پیشرانه توربو داده است و از‌این‌رو به نظر می‌رسد که احتمال تفاوت‌های فنی مدل عرضه‌شده در ایران با نسخه چینی وجود دارد.

مدل توربو به احتمال فراوان نسخه 2.0 لیتری با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر خواهد بود که از مصرف سوخت 9.6 لیتر در یکصد کیلومتر برخوردار است.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت که در لندفورت اثر چندانی از طراحی روز دیده نمی‌شود و برخلاف برخی دیگر از خودروهای چینی موجود در بازار، نمی‌توان ظاهر لندفورت را جذاب یا مدرن توصیف کرد.

اما مدیر‌عامل زامیاد، «زارع‌پور اشکذری» با اشاره به اینکه شرکت زامیاد به فناوری منحصر‌به‌فردی در تولید کابین‌های ایمن و مستحکم دست یافته است، خاطرنشان کرد: این خودرو به سفارش زامیاد از یک موتور توربوی پرقدرت کم‌مصرف بهره ‌خواهد برد. ضمن اینکه رفاه سرنشینان و امکانات جانبی این خودرو در کنار قیمت مناسب، به افزایش مزایای رقابتی این محصول کمک می‌کند، از کیفیت بالا و مهندسی قابل توجه شاسی و بدنه این خودرو در زمینه تأمین امنیت سرنشینان خبر داده است.


قیمت زامیاد تیوان یا همان فودای لندفورت در بازار ایران و با شرایط فروش زامیاد هنوز مشخص نیست، اما زامیاد از پیش‌فروش این مدل ظرف ماه‌های آینده و تحویل اولین سری از خودروهای مذکور تا پیش از پایان سال خبر داده است. با این حال با توجه به قیمت رقبایی نظیر جک S5 و BYD S6 می‌توان حدس زد که این مدل نیز بر مبنای ارز سامانه نیما در محدوده قیمت 400 الی 550 میلیون تومان روانه بازار کشور شود. قیمتی که طبیعتاً از دسترس بسیاری از مشتریان خارج است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • kaatraa
    kaatraa | ۷ آذر ۱۴۰۱

    مزخرف و حال بهم زن

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    اگ به فناوری منحصر به فرد در کابین ایمن و مستحکم رسیدید پس چرا اعمال نمی‌کنید تو محصولات تون!!! اسب آبی که نماد استحکام مثل پراید شده بدنش
    مسخره های فاسد دزد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی