ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیتان
علمی

تلسکوپ جیمز وب ناسا تصاویر خارق‌العاده‌ای از تیتان، بزرگ‌ترین قمر زحل ثبت کرد

جیمز‌ وب ناسا، تصاویری جدید و شگفت‌انگیزی از تیتان، بزرگترین قمر زحل که به‌عنوان یکی از جواهرهای منظومه شمسی شناخته می‌شود، ثبت کرد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

جیمز‌ وب ناسا، تصاویری جدید و شگفت‌انگیزی از تیتان، بزرگ‌ترین قمر زحل که به‌عنوان یکی از جواهرهای منظومه شمسی شناخته می‌شود، ثبت کرد.

در تصاویری که تاکنون از تیتان ثبت شده، رنگ‌های آبی مایل به سبز آن یادآور زمین و دریاهای متلاطم و ابرهای شگفت‌انگیز آن است. هرچند واقعیت این است که آنچه شبیه ابرها، دریاها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها از دور در تیتان دیده می‌شود، متان و اتان است.

ثبت تصاویری جدید از تیتان، بزرگ‌ترین قمر زحل توسط جیمز وب

صبح روز شنبه ۵ نوامبر، تیم بین‌المللی از دانشمندان سیاره‌شناسی با دیدن اولین تصاویر جیمز وب از بزرگ‌ترین قمر زحل یعنی تیتان، با خوشحالی فراوان از خواب بیدار شدند. «کانر نیکسون» ستاره‌شناس و سایر اعضای تیم، از دیدن این تصاویر فوق‌العاده هیجان‌زده شده بودند.

جو تیتان مملو از مه غلیظ است؛ به‌گونه‌ای که نور مرئی را که از سطح آن منعکس می‌شود، پنهان می‌کند. جو تیتان فوق‌العاده جالب است. این جذابیت، نه به دلیل ابرهای متان و طوفان‌های آن، بلکه به دلیل آنکه می‌تواند اطلاعاتی در مورد گذشته و آینده تیتان بدهد، جالب توجه است.

«سباستین رودریگز» ستاره‌شناس دانشگاه پاریس سیته، اولین کسی بود که تصاویر جدید تیتان را دید و از طریق ایمیل به بقیه اعضای تیم این موضوع را خبر داد. وی در ایمیل خود به این موضوع اشاره کرده بود که تصاویر جدید، فوق‌العاده هستند.

سایر اعضای تیم نیز بعد از دیدن تصاویر احساس مشابهی داشتند. «هیدل همل»، سرپرست پروژه Webb Solar System GTO، از انجمن دانشگاه‌های تحقیقاتی در نجوم (AURA) نیز واکنش مشابهی داشت و تصاویر جدید را فوق‌العاده می‌دانست و بعد از مشاهده تصاویر به اعضای تیم تبریک گفت.

دیدن ابرهای تیتان، هیجان‌انگیز است. این ابرها، پیش‌بینی‌های خوبی در مورد آب و هوای تیتان ارائه می‌کند. تصاویر، توسط NIRCam Webb گرفته شده است که دستگاه تصویربرداری اولیه آن، نور مادون قرمز را تشخیص می‌دهد. ناسا می‌گوید هنوز تصاویر را بررسی نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی