ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت موتورسیکلت
خودرو

نگاهی به قیمت موتورسیکلت طرح سی‌جی ‌۱۲۵ در بازار؛ بهای گزاف موتورسواری! + جدول

خرید یک موتورسیکلت طرح هوندا سی جی 125 صفرکیلومتر یا کم کارکرد در شرایط امروزی، به حدود 20 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

در زمانی نه‌چندان دور، موتورسیکلت طرح سی جی 125 به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین وسایل نقلیه موتوری در کشورمان شناخته می‌شد. قیمت موتورسیکلت طی دهه گذشته در حدی بود که هر کسی می‌توانست با پس‌انداز چند‌ماه خود، یک موتورسیکلت کاربراتوری طرح هوندا سی جی 125 بخرد.

متأسفانه شرایط بازار تغییر کرد و امروزه در وضعیتی به سر می‌بریم که حتی خرید موتورسیکلت نیز برای طبقات کم‌برخوردار جامعه به رؤیا تبدیل شده است. افزایش شدید قیمت خودرو موجب شد تا بخشی از مشتریان قید خرید خودرو را بزنند و به‌جای آن سرمایه خود را در راه خرید موتورسیکلت بگذارند. از سوی دیگر، توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری سبب شد تا بازار از دو ناحیه تحت فشار قرار گیرد؛ در حالی که تقاضا برای خرید موتورسیکلت افزایش یافته بود، عرضه موتور به بازار کاهش یافت.

تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، دست به دست یکدیگر دادند تا قیمت موتورسیکلت در بازار به پرواز در آید. در طول یک دهه، قیمت این وسیله نقلیه نه‌چندان ایمن از حدود یک میلیون تومان به بیش از 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده؛ تورمی که حتی از بازار خودرو نیز پیشی گرفته است.

خرید یک موتورسیکلت طرح هوندا سی جی 125 صفر‌کیلومتر یا کم‌کارکرد در شرایط امروزی، به حدود 20 میلیون تومان هزینه نیاز دارد. خرید موتورسیکلت همچنان نسبت به خرید خودرو بودجه کمتری را می‌طلبد، اما افزایش شدید قیمت موتورسیکلت طی سالیان اخیر، فاصله قیمتی میان موتورسیکلت و خودرو را کاهش داده است.

جدول قیمت موتورسیکلت طرح سی جی 125 در بازار:

برند و مدلسال ساختکارکردقیمت
هوندا، CG 1251401100 کیلومتر18.5 میلیون تومان
هوندا، CDI 1251393206,000 کیلومتر22 میلیون تومان
کبیر 125139497,000 کیلومتر20 میلیون تومان
هوندا، CDI 125139550,000 کیلومتر27 میلیون تومان
احسان 1251400صفرکیلومتر33 میلیون تومان
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی