ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناتینگ فون 1
تکنولوژی

ناتینگ برای رقابت با آیفون اپل، وارد بازار آمریکا می‌شود

«کارل پی»، بنیان‌گذار ناتینگ می‌گوید آن‌ها در حال مذاکره با اپراتورهای آمریکایی هستند تا برای رقابت با اپل موبایلی در این بازار عرضه کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

شرکت ناتینگ (Nothing) که مقر اصلی آن در بریتانیا قرار دارد و توسط «کارل پی»، هم‌بنیان‌گذار وان پلاس تأسیس شده است، در نظر دارد که گوشی هوشمند جدیدی را در آمریکا عرضه کند تا به رقابت مستقیم با آیفون اپل بپردازد.

کارل پی اخیراً در گفتگویی با CNBC اعلام کرده که در حال گفتگو با اپراتورهای آمریکایی است تا برای عرضه یک موبایل جدید در ایالات متحده آماده شود. اگرچه او فعلاً نامی از این اپراتورها نبرده، اما یادآور شده است که برای عرضه یک گوشی مناسب در آمریکا، باید هم‌راستا با تنظیمات خاص، اپراتورها تغییراتی را در گوشی‌های خود ایجاد کند تا این محصولات بتوانند از تمام امکانات استفاده کنند و شرایط رقابت با آیفون را داشته باشند.

مؤسس شرکت ناتینگ می‌گوید همین مسئله باعث شده است آن‌ها تاکنون موبایلی در بازار آمریکا عرضه نکنند. این شرکت تابستان امسال تلفن هوشمندی به نام Phone (1) را عرضه کرد که محصولی میان‌رده بود. این گوشی با قیمتی در حدود 400 دلار تقریباً رقیبی برای آیفون SE محسوب می‌شد، اما ناتینگ حالا می‌خواهد در بازار خود اپل به رقابت با این شرکت برود و حتی شاید پرچمداری برای رقابت با پرچمداران این کمپانی معرفی کند.

ناتینگ کار سختی برای رقابت با اپل دارد

کارل پی درباره رقابت با آیفون در آمریکا می‌گوید: «اندروید برای رقابت در بازاری که iOS همواره بیشتر و بیشتر غالب شده است، کار سختی دارد. آن‌ها با iMessage و AirDrop اکوسیستم قدرتمندی به‌ویژه بین نسل Z ساخته‌اند. این چیزها من را نگران می‌کند. شاید زمانی برسد که اپل 80 درصد از بازار را در دست بگیرد و دیگر فضای کافی برای رقابت تولیدکنندگان اندرویدی وجود نداشته باشد.»

البته ناتینگ به‌طور کامل از بازار آمریکا دور نبوده است. کارل پی می‌گوید این شرکت در حال حاضر یک‌سوم هدفون‌های Ear (stick) را در آمریکا می‌فروشد. با این حال، او درباره فروش موبایل در ایالات متحده می‌گوید: «[آمریکا] مطمئناً بازاری است که همین حالا علاقه زیادی به محصولات ما دارد و اگر گوشی‌های هوشمند خود را آن‌جا عرضه کنیم، مطمئنم که می‌توانیم رشد زیادی داشته باشیم.»

ناتینگ انتظار دارد که درآمدهای خود را از 20 میلیون دلار در سال 2021 به 250 میلیون دلار در سال 2022 برساند. این شرکت همچنین حالا تعداد کارمندان خود را دو برابر کرده و به بیش از 400 نفر رسانده است. البته ناتینگ همچنان زیان‌ده است و پی امید دارد که تا سال 2024 این شرکت را به سودآوری برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی