ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Boeing
خودرو

خداحافظی با ملکه آسمان‌ها بعد از ۵۰ سال: آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ آماده تحویل می‌شود

بوئینگ، تولید هواپیمای پهن‌پیکر دو‌موتوره ۷۴۷ را بعد از ۵۰ سال متوقف می‌کند و آخرین بوئینگ ۷۴۷ اوایل سال آینده میلادی تحویل می‌شود.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

بوئینگ، تولید هواپیمای پهن‌پیکر دو‌موتوره ۷۴۷ را بعد از ۵۰ سال متوقف می‌کند و آخرین بوئینگ ۷۴۷ با شماره ۱۵۷۴ اوایل سال آینده میلادی به شرکت هواپیمایی باربری اطلس ایر تحویل داده می‌شود.

آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ روز گذشته از کارخانه تولید این شرکت در شمال سیاتل خارج شد و مراحل آماده‌سازی نهایی را طی می‌کند تا به خطوط هوایی منتقل شود.

بوئینگ پیش‌تر تأیید کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تولید بوئینگ ۷۴۷ را متوقف کند و حالا با تولید آخرین ملکه آسمان‌ها، این تصمیم عملی می‌شود. خطوط هوایی به‌دنبال مدل‌های جدیدی هستند که نسبت به مدل‌های قدیمی ارزان‌قیمت‌تر باشند. شرکت هواپیمایی باربری اطلس ایر تأیید کرده است که بوئینگ ۷۴۷ با شماره ۱۵۷۴، آخرین هواپیمای ساخته‌شده خواهد بود و اوایل سال میلادی به این شرکت هواپیمایی تحویل داده می‌شود.

پایانی بر بوئینگ ۷۴۷ بعد از ۵۰ سال

شرکت‌های تولید هواپیما در تلاش‌اند تا هواپیماهایی کم‌مصرف و متناسب با فناوری‌های جدید تولید کنند. به همین دلیل بوئینگ نیز تصمیم گرفته بود تولید بوئینگ ۷۴۷ را متوقف کند. طبق برنامه قبلی، تولید آخرین هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ روز گذشته به پایان رسید و این هواپیما از کارخانه خارج شد تا برای تحویل به خطوط هوایی آماده شود.

آخرین بوئینگ با شماره ۱۵۷۴، قرار است مراحل تست آزمایشی پرواز را طی کند. آخرین ملکه آسمان‌ها رنگ‌آمیزی می‌شود و احتمالاً اوایل سال آینده میلادی به شرکت حمل‌و‌نقل بار اطلس تحویل داده خواهد شد.

«کیم اسمیت»، معاون مدیرعامل و مدیر کل برنامه‌های بوئینگ ۷۴۷ و ۷۶۷ می‌گوید: «بعد از ۵۰ سال رسماً تولید بوئینگ ۷۴۷ متوقف می‌شود.»

بوئینگ ۷۴۷ به مدت ۵۰ سال در کارخانه‌ای بزرگ در شمال سیاتل تولید می‌شد. این ساختمان به‌طور خاص برای تولید جامبو‌جت در سال ۱۹۶۷ ساخته شد. با خداحافظی با بوئینگ ۷۴۷، امید است هواپیماهای جدید بتوانند وارد ناوگان هوایی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AlirezaShe
    AlirezaShe | ۱۸ آذر ۱۴۰۱

    یاد و خاطرش گرامی باد!
    البته در متن نوشته شده دو موتوره ولی چهارتا موتور جذاب داشت

مطالب پیشنهادی