ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

FTX
تکنولوژی

دادستان‌های آمریکا احتمالاً برای «سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار FTX پرونده کلاهبرداری تشکیل می‌دهند

دادستان‌های فدرال ایالات متحده احتمالاً در حال تشکیل یک پرونده کلاهبرداری علیه «سم بنکمن-فرید»، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX هستند. طبق گزارش‌های منتشر شده، مقامات وزارت دادگستری این هفته با تیم این صرافی ورشکسته ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

دادستان‌های فدرال ایالات متحده احتمالاً در حال تشکیل یک پرونده کلاهبرداری علیه «سم بنکمن-فرید»، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX هستند. طبق گزارش‌های منتشر‌شده، مقامات وزارت دادگستری این هفته با تیم این صرافی ورشکسته ملاقات کردند تا درباره اسنادی که بازرسان قصد دارند از این شرکت به‌دست بیاورند، بحث کنند.

در این جلسه، دادستان‌های ناحیه جنوبی نیویورک، «نیکولاس روس»، دستیار دادستان ایالات متحده، مأموران اداره تحقیقات فدرال و وکلای FTX حضور داشته‌اند. بلومبرگ در گزارش خود ذکر می‌کند که در طول این جلسه، اتهامات احتمالی بنکمن-فرید مورد بحث قرار نگرفته است.

در این گزارش گفته شده که وزارت دادگستری به‌طور جدی در حال بررسی این موضوع است که آیا صرافی FTX در زمان اعلام ورشکستگی خود در 11 نوامبر، صدها میلیون دلار را انتقال داده یا خیر. همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا صرافی هنگام انتقال وجوه به شرکت Alameda Research قوانین را نقض کرده یا خیر.

اظهارات بنیان‌گذار FTX در دفاع از خود

سم بنکمن-فرید

با این حال، بنکمن-فرید در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز سوءاستفاده آگاهانه از سرمایه مشتریان را رد کرد. او گفته است:

«مشخصاً من اشتباهات زیادی مرتکب شده‌ام. چیزهایی هست که برای دوباره انجام‌دادن آن‌ها نهایت تلاش خودم را می‌کنم. هیچ‌وقت سعی نکردم از کسی کلاهبرداری کنم.»

او به‌زودی در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان شهادت خواهد داد؛ در مجمعی که مدیرعامل فعلی FTX، «جان جی. ری» نیز در آن حضور پیدا خواهد کرد. ری، بنکمن-فرید را به ارائه «بیانات عمومی بی‌هدف و گمراه‌کننده» در مورد FTX متهم کرده است.

سقوط صرافی FTX از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه کریپتو در چند وقت اخیر بوده که تأثیر زیادی روی دنیای رمزارزها داشته است. اخیراً مدیرعامل بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمز‌ارز بازار نیز از عملکرد بنکمن-فرید انتقاد کرد و گفت مدیرعامل FTX کلاهبردار و متخصص دست‌کاری بازار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی