ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
کسب و کار

ایلان ماسک در فهرست میلیاردرهای فوربس دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

ایلان ماسک حالا با سرمایه 181.3 میلیارد دلاری، در فهرست میلیاردرهای فوربس در رتبه دوم قرار گرفته و جایگاهش را به برنار آرنو داده است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۲

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر که برای مدت طولانی ثروتمندترین فرد جهان بود، حالا در فهرست فوربس این عنوان را از دست داده و «برنار آرنو»، مدیرعامل LVMH با سرمایه 186.2 میلیارد دلاری در صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا قرار گرفته است.

چند روز پیش ایلان ماسک برای مدت کوتاهی جایگاه اول فهرست میلیاردرهای فوربس را از دست داد و پیش‌بینی می‌شد که با ادامه کاهش ارزش سهام تسلا، مدیرعاملش این جایگاه را از دست بدهد. حالا این پیش‌بینی درست از آب درآمده و ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست.

ایلان ماسک حالا دومین فرد ثروتمند دنیاست

همان‌طور که شاید بدانید، سهام تسلا بیشترین سهم را در ثروت ایلان ماسک دارد، بنابراین کاهش ارزش آن برای مدیرعاملش سنگین تمام می‌شود. ارزش سهام تسلا دیروز 6.3 درصد کاهش پیدا کرد و در حالت کلی ارزش آن در طی سال جاری میلادی نصف شد. یکی از دلایل این موضوع، فروش بخشی از سهام ایلان ماسک برای تأمین سرمایه 44 میلیارد دلاری خرید توییتر است.

حالا طبق فهرست میلیاردرهای فوربس، ایلان ماسک با سرمایه 181.3 میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند دنیاست و در جایگاه اول، مدیرعامل LVMH به چشم می‌خورد. این میلیاردر فرانسوی حالا با ثروت 186.2 میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد دنیا در لیست فوربس محسوب می‌شود.

ایلان ماسک ثروتمندترین افراد دنیا

در فهرست فوربس، «گوتام ادانی» هندی با سرمایه 134.5 میلیارد دلاری در رتبه سوم قرار گرفته است. در رتبه چهارم این لیست، جف بزوس قرار گرفته. بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق آمازون که برای مدت طولانی ثروتمندترین فرد جهان بود، حالا 113.8 میلیارد دلار سرمایه دارد که البته می‌خواهد بخش بزرگی از آن را صرف امور خیریه کند. در رتبه پنجم هم وارن بافت با ثروت 108.1 میلیارد دلاری به چشم می‌خورد.

با وجودی که ایلان ماسک دیگر در فهرست فوربس ثروتمندترین فرد جهان نیست، اما در شاخص میلیاردر بلومبرگ با سرمایه 168 میلیارد دلاری همچنان این عنوان را در اختیار دارد و برنار آرنو با ثروت 167 میلیارد دلار در جایگاه دوم است. بلومبرگ از روش متفاوتی نسبت به فوربس برای اندازه‌گیری ثروت استفاده می‌کند و این احتمال وجود دارد که ماسک در این شاخص هم رتبه اول را از دست بدهد.

ثروتمندترین افراد جهان بلومبرگ

طبق شاخص بلومبرگ، ایلان ماسک طی یک سال گذشته 103 میلیارد دلار سرمایه از دست داده و برنار آرنو هم 11.3 میلیارد دلار از ثروتش کم شده است. در مقابل ادانی که در فهرست بلومبرگ هم در رتبه سوم به چشم می‌خورد، طی یک سال گذشته افزایش سرمایه 48.7 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ermia omrani
    ermia omrani | ۲۲ آذر ۱۴۰۱

    ببخشید من همین الان رفتم دیدم ایلان هنوز هست چرا اینجا گفتید نیست
    بعد تازه برنارد ارنو ۳ فرده لطفا اصلاح کنید

مطالب پیشنهادی