ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

شورای اعتماد و ایمنی توییتر به‌دنبال کناره‌گیری برخی از اعضای آن، منحل شد

توییتر در ایمیلی به اعضای تیم اعتماد و ایمنی خود اعلام کرد که در شرایط فعلی دیگر نیازی به مشورت آن‌ها ندارد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

توییتر به‌تازگی و به‌دنبال استعفای تعدادی از اعضای کلیدی شورای اعتماد و ایمنی خود، دست به انحلال این شورا زده است. این گروه که در سال 2016 تشکیل شد، درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان، جلوگیری از خودکشی و ایمنی آنلاین به تصمیم‌گیری‌ها در این شبکه اجتماعی کمک می‌کرد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید موفق به مشاهده ایمیلی شده که به دست اعضای شورای اعتماد و ایمنی رسیده و در بخشی از آن آمده است: «با حرکت توییتر به سمت یک مرحله تازه، در حال ارزیابی مجدد بهترین روش برای دریافت مشورت‌های برون‌سازمانی در محصولات و سیاست‌هایمان هستیم. به‌عنوان بخشی از این فرایند، تصمیم گرفتیم که شورای اعتماد و ایمنی بهترین ساختار ممکن برای انجام این کار نیست.»

این شرکت حالا حتی صفحه توییتر مربوط به این شورا را از وب‌سایت خود حذف کرده است. شورای اعتماد و ایمنی از گروه‌های مدنی، آکادمیک و سایر نهادهای طرفدار ایمنی تشکیل شده بود و در مسیر توسعه محصولات، برنامه‌ها و قوانین توییتر، به این شبکه اجتماعی مشاوره می‌داد.

توییتر

توییتر شورای اعتماد و ایمنی را منطبق با تغییرات خود نمی‌داند

در بخش دیگری از این ایمیل گفته شده است: «تلاش ما برای تبدیل توییتر به یک مکان ایمن و منبعی برای دسترسی به اطلاعات حالا سریع‌تر و پیشروتر از هر زمان دیگری شده و همچنان از ایده‌های شما برای حرکت پیرامون چگونگی دستیابی به این اهداف در آینده استقبال می‌کنیم.»

واشنگتن پست می‌گوید این ایمیل کمتر از یک ساعت قبل از زمان تعیین‌شده برای جدیدترین جلسه شورای اعتماد و ایمنی با مدیران شرکت به دست آن‌ها رسیده است. هفته گذشته سه نفر از اعضای این شورا به‌خاطر نگرانی کاربران درباره ایمنی این شبکه اجتماعی، از این گروه کناره‌گیری کرده بودند.

«ان کالیر»، از اعضای همین شورا در توییتی نوشته بود: «با توجه به شواهد تحقیقاتی و برخلاف ادعاهای ایلان ماسک، واضح است که ایمنی و سلامت کاربران توییتر روبه‌افول است.» ماسک در پاسخ به این ادعا، اعضای شورای اعتماد و ایمنی را به اجتناب از مقابله با سوءاستفاده از کودکان متهم کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی