ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نینتندو سوییچ پرو
تکنولوژی

نینتندو احتمالاً دیگر برنامه‌ای برای تولید کنسول سوییچ پرو ندارد

به‌نظر می‌رسد عرضه کنسول سوییچ پرو در دستور کار نینتندو قرار داشته است، اما درنهایت تصمیم می‌گیرد به‌جای آن، روی سوییچ 2 تمرکز کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

اوایل 2020 شاهد شروع انتشار شایعات درباره یک کنسول میان‌نسلی نینتندو به نام سوییچ پرو بودیم. از آن زمان گزارش‌هایی درباره استفاده از پردازنده اختصاصی مبتنی بر معماری ولتا انویدیا و حتی نمایشگر 4K منتشر شد، اما ظاهراً نینتندو از تولید چنین کنسولی منصرف شده است.

در‌حالی‌که گفته می‌شود نینتندو دیگر برنامه‌ای برای تولید این محصول ندارد، مشخصات شایعه‌شده درباره آن هیجان‌انگیز بودند؛ از پشتیبانی از فناوری DLSS انویدیا گرفته تا بهبود رزولوشن و عملکرد بازی‌های قدیمی و داک بزرگ‌تر با پورت‌های بیشتر. حتی برخی منابع مدعی شده بودند که این محصول در سال 2022 از راه می‌رسد. اما هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها به حقیقت نمی‌پیوندند؛ چرا که ظاهراً دیگر چنین کنسولی در کار نیست.

نینتندوی سوییچ پرو تولید نمی‌شود

در جدیدترین قسمت از پادکست Digital Foundry، «جان لینمن» گفته است که نینتندو به‌دنبال چنین کنسولی بوده است و درحقیقت با یک پروژه واقعی روبه‌رو بوده‌ایم، اما این کمپانی درنهایت تصمیم می‌گیرد چنین محصولی را روانه بازار نکند:

«براساس صحبت‌هایی که با توسعه‌دهندگان مختلف داشتم، فکر می‌کنم در یک مقطع زمانی به‌نوعی برنامه‌ای برای عرضه کنسول میان‌نسلی سوییچ وجود داشته است، اما به‌نظر نمی‌رسد دیگر چنین موضوعی در دستور کار باشد. به همین دلیل سخت‌افزار بعدی این کمپانی، نسل بعدی سوییچ و نه یک کنسول میان‌نسلی خواهد بود.»

نینتندو سوییچ پرو

با توجه به این گفته‌ها، نینتندو می‌خواهد مسقیماً به‌سراغ نسل بعدی کنسول خود بروید؛ کنسولی که به باور لینمن به‌جای سال آینده میلادی، در سال 2024 از راه می‌رسد. این پیش‌بینی با جدیدترین شایعات در یک راستا قرار دارد؛ چرا که طبق شایعات اخیر، چیپست انویدیا Tegra239 با پردازنده مجهز به 8 هسته، فناوری DLSS انویدیا و پشتیبانی از رهگیری پرتو در‌حال آماده‌سازی برای نینتندو سوییچ 2 و نه نسخه پرو است.

نینتندو می‌خواهد در مه 2023 بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom را روانه بازار کند و بسیاری انتظار داشتند که هم‌زمان با این بازی، نسخه جدید سوییچ یا همان مدل پرو هم از راه برسد، اما به احتمال زیاد چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. شاید نینتندو تصمیم بگیرد عرضه این بازی را تا سال 2024 و هم‌زمان با معرفی سوییچ 2 به تعویق بیندازد که مسلماً به مذاق طرفداران خوش نمی‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی