ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
کسب و کار

ارزش بازار آمازون در سال 2022 نصف شد

ارزش سهام آمازون در سال جاری میلادی 51 درصد سقوط کرد و ارزش آن به کمتر از 1 تریلیون دلار رسید.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

2022 برای آمازون سال بسیار سختی بود؛ زیرا سهام این شرکت بدترین سال خود را از 2000 تجربه کرد. ارزش سهام آمازون در سال 2022 سقوط 51 درصدی را تجربه کرد و صدها میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کم شد. بااین‌حال عملکرد بهتری نسبت به متا و تسلا داشت.

طبق گزارش CNBC، سهام آمازون در سال 2022، 51 درصد سقوط کرد که بزرگ‌ترین کاهش از سال 2000 محسوب می‌شود. در آن زمان سهام این غول خرده‌فروشی کاهش 80 درصدی را تجربه کرد. ارزش بازار آما‌زون از 1.7 تریلیون دلار در اوایل 2022 به حدود 847 میلیارد دلار رسیده است. آمازون ماه گذشته میلادی از باشگاه تریلیون دلاری خارج شد.

کاهش سهام

مشکلات آمازون

تورم فزاینده و افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران را از رشد دور کرده است و آن‌ها روی شرکت‌هایی با حاشیه سود متمرکز شده‌اند.

اما سرمایه‌گذاران آمازون دلیل دیگری برای خروج از سهام آن داشته‌اند. این شرکت با کاهش فروش مواجه است؛ زیرا پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر اینکه در دوران پساکرونا شاهد رونق پایدار کسب‌و‌کارهای تجارت الکترونیک خواهیم بود، محقق نشد. در اوج همه‌گیری، مصرف‌کنندگان برای کالاهای مختلفی از ماسک گرفته تا مبلمان به خرده‌فروشان آنلاین مانند آمازون وابسته شدند. همین امر باعث شد تا سهام این شرکت با افزایش فروش، به بالاترین حد خود برسد.

اما پس از پایان همه‌گیری، مصرف‌کنندگان دوباره خرید‌های خود را از فروشگاه‌های فیزیکی انجام می‌دهند که این امر باعث شده است تا رشد درآمد چشمگیر آمازون کم‌رنگ شود.

در جریان تعدیل نیرو شرکت‌های حوزه فناوری نیز آما‌زون از چند ماه قبل شروع به تعدیل نیرو کرده است و کارکنان بخش الکسا و بازی‌های ابری آن اخراج شده‌اند. «اندی جسی»، مدیرعامل آمازون نیز اواخر آبان‌ماه گفته بود که تعدیل نیرو سال آینده هم وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی