ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت کانال یوتیوب
آموزش

چگونه یک کانال یوتیوب بسازیم؟

این مطلب آموزشی به نحوه ساخت سریع یک کانال در یوتیوب و شخصی‌سازی بخش‌های اولیه آن پرداخته است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای جذب مخاطب از سراسر جهان است که دسترسی به آن از طریق اپلیکیشن اختصاصی یا وب سایت توسط دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر است. اولین قدم برای فعالیت در این پلتفرم، ساخت کانال یوتیوب است که روی موبایل و کامپیوتر به‌آسانی قابل‌انجام است. در مطلب پیش رو به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

ساخت کانال یوتیوب

دسترسی آسان به یوتیوب در کنار تعداد بالای کاربران آن موجب شده است تا به محلی مناسبی برای معرفی برندها یا جذب مخاطب تبدیل شود. پیش از شروع کار بهتر است توجه داشته باشید که ساخت یک کانال یوتیوب چندان دشوار نیست؛ اما تولید ویدیوهای با‌کیفیت برای بارگذاری روی کانال، آسان نخواهد بود و در کنار برخی مهارت‌های خاص، به وقت و حوصله زیادی هم نیاز خواهد داشت.



نکته مهم دیگر پیش از ساخت کانال یوتیوب، داشتن یک حساب کاربری گوگل است. اگرچه اغلب کاربران چنین اکانتی در اختیار دارند، اما بهتر است یک حساب کاربری اختصاصی برای کانال یوتیوب خود ایجاد کنید تا در آینده با مشکلات احتمالی مواجه نشوید. همچنین اختصاص دادن اکانت جداگانه به کانال یوتیوب می‌تواند موجب مدیریت آسان‌تر آن شود. برای ساخت کانال یوتیوب تنها کافی است تا مراحل گفته‌شده در پایین را دنبال کنید.

  • ابتدا وارد وب سایت Youtube.com شوید و سپس اطلاعات حساب کاربری گوگل خود را جهت ورود، تایپ کنید.
  • روی تصویر پروفایل خود که به‌صورت دایره‌ای در گوشه بالایی صفحه قرار دارد، کلیک کرده و از منوی بازشده گزینه Settings را انتخاب نمایید.
ساخت کانال یوتیوب
  • اکنون در صفحه جدید، روی گزینه Create a new channel کلیک نمایید.
  • درصورتی‌که یک کانال دیگر در یوتیوب دارید و می‌خواهید کانال جدیدی ایجاد کنید، باید گزینه Add or manage your channel(s) را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه Create a channel بزنید.
ساخت کانال یوتیوب
  • حالا در کادر Channel name عنوان موردنظر برای کانال جدید یوتیوب را وارد کنید.
  • تیک گزینه قرار‌گرفته در پایین کادر نام کانال را بزنید تا شرایط ایجاد کانال در یوتیوب را قبول کنید.
  • درنهایت روی گزینه Create در پایین صفحه کلیک کنید.
ساخت کانال یوتیوب

در همین چند قدم ساده، فرایند ساخت کانال یوتیوب به پایان رسیده است و اکنون می‌توانید اقدام به تغییر تنظیمات مرتبط با کانال خود کنید. همچنین قادر خواهید بود عکس کاور و پروفایل جدید برای کانال بارگذاری نمایید و جزئیات مرتبط با آن را هم وارد کنید.

شخصی‌سازی کانال ساخته‌شده در یوتیوب

پیش از شروع بارگذاری ویدئو در کانال یوتیوب، بهتر است تنظیمات آن را با توجه به علاقه و حوزه فعالیت خود تغییر دهید. به همین منظور باید اقدام به بارگذاری تصویر پروفایل، هدر و واترمارک برای کانال خود کنید. در پایین به برخی از قسمت‌های مهم در هنگام شخصی‌سازی کانال‌های یوتیوب اشاره شده است.

  • وارد وب سایت یوتیوب روی مرورگر دسکتاپ شوید و سپس روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالایی صفحه کلیک کنید.
  • از منوی باز‌شده، گزینه Your channel را انتخاب نمایید.
  • در صفحه بعدی روی کلید Customize Channel کلیک کنید.
ساخت کانال یوتیوب
  • اکنون به صفحه Channel customization منتقل خواهید شد. در تب Layout می‌توانید روی کلید Add در مقابل اولین گزینه کلیک کنید تا یک تریلر به اکانت خود اضافه نمایید. این تریلر به افرادی که تاکنون در کانال شما عضو نشده‌اند، نمایش داده خواهد شد.
ساخت کانال یوتیوب
  • در تب Branding هم می‌توانید اقدام به تغییر تصویر پروفایل کانال ایجاد‌شده کنید. تنها کافی است تا در قسمت Picture روی گزینه Change کلیک نمایید.
  • در بخش Banner image هم می‌توانید با کلیک روی گزینه Upload اقدام به بارگذاری تصویر هدر برای کانال خود نمایید. توجه داشته باشید که این تصویر باید حداقل رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۱۵۲ پیکسل را دارا باشد و حجم آن هم از ۶ مگابایت بیشتر نشود.
ساخت کانال یوتیوب

شایان ذکر است که با یک حساب کاربری گوگل، می‌توان اقدام به ساخت چندین کانال یوتیوب کرد. برای این کار تنها کافی است تا در قسمت تنظیمات روی گزینه Add or manage your channel(s) کلیک کنید تا بتوانید کانال جدید ایجاد کرده یا کانال‌های فعلی را مدیریت نمایید.

سؤالات متداول

آیا ساخت کانال یوتیوب نیازمند پرداخت هزینه است؟

خیر؛ گوگل از کاربران خود جهت ساخت کانال یوتیوب هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و تنها داشتن حساب کاربری گوگل (جیمیل) کافی خواهد بود.

آیا می‌توان با یک حساب کاربری گوگل چندین کانال یوتیوب ساخت؟

بله؛ کاربران می‌توانند با یک اکانت گوگل اقدام به ساخت چندین کانال یوتیوب کنند؛ اگرچه توصیه می‌شود برای فعالیت حرفه‌ای خود در یوتیوب، حساب کاربری جداگانه‌ای در نظر بگیرید.

آیا امکان ایجاد‌کردن دو کانال با نام یکسان در یوتیوب وجود دارد؟

بله؛ تا زمانی که آدرس اینترنتی (URL) کانال‌ها با هم مشابه نباشد، یوتیوب امکان ساخت کانال‌هایی با نام‌های یکسان را به کاربران می‌دهد.

آیا از ابتدای ساخت کانال در یوتیوب می‌توان اقدام به کسب درآمد کرد؟

خیر؛ کانال‌هایی که قصد کسب درآمد در یوتیوب را داشته باشند، باید پیش‌نیازهای خاصی مثل حداقل هزار دنبال‌کننده و میزان مشخصی ساعت بازدید را در ابتدا ثبت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی